Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin fonksiyonlarda tanım ve görüntü kümesi ile ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarını belirlemektir. 2011-2012 öğretim yılında gerçekleştirilen bu çalışma, ilköğretim matematik öğretmenliği 1. sınıfta öğrenim gören 57 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan kavram yanılgısı testi ve yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinden, fonksiyonlardaki tanım ve görüntü kümesini belirlemeye yönelik kavram yanılgıları; cebirsel ve geometriksel olarak iki kategoriye ayrılmıştır. Tanım ve görüntü kümesini cebirsel olarak belirlemede en çok dikkat çeken kavram yanılgısı aşırı genellemedir. Geometriksel olarak belirlemede ise öğrencilerin tanım ve görüntü kümesini grafik altında veya üstünde kalan alan olarak göstermeleridir.
The purpose of this study is to determine first grade pre-service elementary school mathematics teachers’ misconceptions about the domain and range sets for the functions. This study realizing in 2011-2012 academic year is conducted to 57 first grade students who were enrolled in the department of elementary school mathematics education. In this study, descriptive method is used. The data were gathered from misconception test and semi-structured interviews which were prepared by the researcher. According to the analysis of the data gathered, students’ misconceptions about identifying domain and range sets for the functions were divided into two categories as algebraic and geometrical. The most noticeable misconception about identifying domain and range sets for the functions with respect to algebraic category is overgeneralization. Further, geometrically students showed domain and range sets as area above or under the graphic.
Diğer ID | JA34YP48HN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.