Amaç ve Kapsam

Akademik Mirasımız ve Vizyonumuz

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2000 yılından bu yana eğitim bilimleri alanında kesintisiz yayın hayatını sürdüren seçkin bir akademik platformdur. Çeyrek asra yaklaşan yolculuğumuzda, eğitim-öğretim ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki yenilikçi araştırmaları bilim dünyasına kazandırmak için kararlılıkla çalışıyoruz.

Dergimizin Temel İlkeleri

  • Açık Erişim Politikası: Bilimsel bilginin küresel çapta herkes tarafından kolayca ve ücretsiz olarak erişilebilir olması gerektiği inancıyla, dergimiz tamamen açık erişim ilkesiyle yayımlanmaktadır.
  • Yayın Sıklığı: Yılda dört sayı (Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim) düzenli olarak okuyucularımızla buluşuyoruz.
  • Hakemlik Süreci: Tüm makaleler, alanında uzman hakemler tarafından titiz bir değerlendirme sürecinden geçirilmektedir.
  • Özgün İçerik: Eğitim-öğretim ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki özgün araştırma ve derlemelerin yanı sıra, yenilikçi eğitim teknolojileri, açık eğitim kaynakları, eğitimde fırsat eşitliği, eğitim kalitesinin artırılması, öğrenme-öğretme süreçleri ve sürdürülebilir eğitim konularında yapılan çalışmaları içermektedir. Dergimiz, eğitim bilimlerinin tüm alt alanlarındaki nitelikli araştırmalara açıktır.
  • Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri: Dergimiz, 2030 yılına kadar Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine (SDGs) ulaşmayı hızlandırmayı amaçlayan SDG Publishers Compact'ın bir parçasıdır.

33546 

Lisanslama ve Kullanım Hakları

Dergimiz, "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" aracılığıyla içeriğini kullanıma sunmaktadır. Bilinen standartlarda kaynak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma, dağıtma vb.) hakları serbesttir. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için yayımcıdan yazılı izin alınması gereklidir.

Uluslararası Standartlar

Dergimiz, Committee on Publication Ethics (COPE), Budapest Open Access Initiative (BOAI) ve Open Access Scholarly Publishers Association (OASPA),  organizasyonlarının yayın ilkelerini uygular ve kabul eder. Ayrıca, TÜBİTAK ULAKBİM DergiPark tarafından belirlenen yayın ilkelerini de titizlikle uygulamaktadır.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, eğitim bilimlerinin geleceğini şekillendiren araştırmaları destekleyerek, ülkemiz ve dünya eğitim sistemlerinin gelişimine katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Akademik birikimin paylaşıldığı, yenilikçi fikirlerin tartışıldığı bu platformda, siz değerli araştırmacılarımızı ağırlamaktan onur duyarız.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, aşağıdaki temel alanlar ve güncel eğitim trendleri kapsamında yapılmış özgün bilimsel çalışmaları değerlendirmeye almaktadır:

Temel Eğitim Alanları

  • Eğitim Programları ve Öğretim
  • Eğitim Yönetimi ve Politikaları
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
  • Öğretmen Eğitimi ve Mesleki Gelişim
  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik
  • Özel Eğitim

Disiplin Temelli Eğitim Alanları

  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Sosyal Bilimler Eğitimi
  • Dil Eğitimi ve Okuryazarlık
  • Sanat ve Spor Eğitimi
  • Mesleki ve Teknik Eğitim

Güncel Eğitim Trendleri

  • Dijital Dönüşüm ve Eğitim Teknolojileri (Yapay Zeka, Sanal/Artırılmış Gerçeklik, Oyunlaştırma, Metaverse)
  • Açık & Uzaktan Öğrenme ve Hibrit Eğitim Modelleri
  • STEM/STEAM Eğitimi
  • 21. Yüzyıl Becerileri ve Eleştirel Düşünme
  • Kapsayıcı Eğitim ve Eğitimde Eşitlik
  • Eğitimde Sürdürülebilirlik ve Çevre Bilinci
  • Sosyal-Duygusal Öğrenme
  • Okul İklimi ve Öğrenci Refahı
  • Disiplinlerarası Eğitim Yaklaşımları
  • Veriye Dayalı Eğitim Yönetimi ve Karar Alma Süreçleri

Dergimiz, yukarıda belirtilen alanlardaki çalışmaların yanı sıra, eğitim bilimlerine katkı sağlayacak nitelikteki özgün ve yenilikçi araştırma makalelerini değerlendirmeye açıktır.

Yayımlanma Ayları
Ocak Nisan Temmuz Ekim
Son Güncelleme Zamanı: 7.03.2025 11:15:32

   Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

33574