Türkçe makale şablonunu indirmek için tıklayınız. --- İngilizce makale şablonunu indirmek için tıklayınız.
Telif hakkı ve etik beyanı formunu indirmek için tıklayınız.
Başlık sayfası formunu indirmek için tıklayınız. --- Title page formunu indirmek için tıklayınız.
Metin & Analiz, kültürel çalışmalar ve stratejik incelemeler alanlarında özgün ve literatüre katkı sunan, Türkçe veya İngilizce olarak kaleme alınmış teorik ve uygulamalı araştırma makalelerini kabul eder. Dergiye sunulacak makalelerin etik ilkeler ve yayın politikası ile yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmış olması beklenir. Yazım kurallarına uymayan makaleler, editörler tarafından yazarlarına iade edilir.
Metin & Analiz’in Yazım Kuralları ve makale şablonuna göre hazırlanan makaleler, sorumlu yazar tarafından DergiPark üzerinden sisteme yüklenir.
Metin & Analiz’e gönderilen makaleler, iThenticate intihal tespit yazılımıyla kontrol edilir ve benzerlik oranı %15’i aşan makaleler değerlendirme sürecine alınmaz.
Bu gereksinimleri karşılayan ve editörlerin ön değerlendirmesinde yazım kuralları ve biçim açısından uygun görülen makaleler, alan editörleri ve yardımcı editörler nezaretinde çift kör hakemlik sistemi çerçevesinde, yazarın bilgilerine erişimi olmayan iki hakeme gönderilir.
Metin & Analiz’de yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) lisansı ile lisanslanmaktadır. Metin & Analiz, Libre Açık Erişim sağlama politikasını benimsemiştir. Bu politika, yazarların Metin & Analiz’de yayımlanan çalışmalarının telif hakkına sahip olmalarını sağlar ve herhangi bir ödeme talebi bulunmaz. Libre Açık Erişim, izin engellerini ortadan kaldırarak eserlerin ticari kullanım dışında her boyut ve formatta paylaşılmasına, kopyalanmasına, çoğaltılmasına ve orijinal esere uygun şekilde atıfta bulunarak yeniden düzenlenmesine, dönüştürülmesine ve eserin üzerine inşa edilmesine izin verir.
Metin & Analiz’e gönderilen makaleler için öncelikle editörler tarafından ön değerlendirme süreci başlatılarak yazım kuralları ve biçim incelemesi yapılır ve ardından intihal ve benzerlik raporu düzenlenir. Bu aşamadan sonra, alan editörleri ve yardımcı editörler nezaretinde değerlendirme ve kör hakem süreçlerine geçilir.
Hakemlerin görüşleri doğrultusunda makalenin kabulüne veya reddine karar verilir. Kabul alan makaleler yayın sürecinde sırasıyla dil, yazım ve son okuma editörleri tarafından düzenlemeye tabi tutulur. Yazarların, bu süreçte, ilgili editörlerin tavsiyeleri doğrultusunda makalelerini düzenlemeleri ve makalelerinin nihai versiyonunu dizgi ve mizanpaj için sisteme yüklemeleri gerekir.
Metin & Analiz, APA 7 metin içi atıf ve kaynak gösterme sistemini benimsemektedir. Yazarların atıf yönetim yazılımlarını (Endnote, Zotero, Mendeley vb.) kullanmaları tavsiye edilmektedir.
APA 7 metin içi atıf ve kaynak gösterme kurallarıyla ilgili daha geniş bilgi ve daha farklı eser örnekleri için tıklayınız.
Metin İçi Atıf (Genel):
• Smith (2020) modern sanatın gelişimini tartışırken...
• Modern sanatın gelişimi muayyen aşamalardan geçmiştir (Smith, 2020).
Doğrudan Alıntı ve Sayfa Numarası Gerektiren Atıf:
• Smith (2020, s. 45) modern sanatın “belirli evrelerden geçerek bugün bildiğimiz hâle” ulaştığını iddia eder..
• “Modern sanat, belirli evrelerden geçerek bugün bildiğimiz hale gelmiştir” (Smith, 2020, ss. 45).
Kaynakça:
• Smith, J. A. (2020). The history of modern art. Random House.
KİTAP (ÇOKLU YAZAR)
Metin İçi Atıf (Genel):
• Brown ve Green (2019) 20. yüzyıl sanatının önemli akımlarını ele almıştır...
• 20. yüzyıl sanatı çeşitli akımlar tarafından şekillendirilmiştir (Brown & Green, 2019).
Doğrudan Alıntı ve Sayfa Numarası Gerektiren Atıf:
• Brown ve Green (2019, ss. 123-24) 20. yüzyıl sanatını incelerken, “20. yüzyıl sanatı çeşitli akımlar tarafından şekillendirilmiştir” der.
• “20. yüzyıl sanatı çeşitli akımlar tarafından şekillendirilmiştir” (Brown & Green, 2019, ss. 123-24).
Kaynakça:
• Brown, T., & Green, S. (2019). Art in the 20th century. Penguin Press.
KİTAP (ÇEVİRİ)
Metin İçi Atıf (Genel):
• Freud (2019) bilinçaltı kavramını detaylı bir şekilde açıklamaktadır...
• Bilinçaltı kavramı geniş bir şekilde ele alınmıştır (Freud, 2019).
Doğrudan Alıntı ve Sayfa Numarası Gerektiren Atıf:
• Freud (2019, s.57) bilinçaltını açıklarken “Bilinçaltı, insan davranışlarının büyük bir kısmını etkileyen gizli bir güçtür” vurgusunu yapar.
• “Bilinçaltı, insan davranışlarının büyük bir kısmını etkileyen gizli bir güçtür” (Freud, 2019, s. 57).
Kaynakça:
• Freud, S. (2019). Bilinçaltının psikolojisi (T. Uyar, Çev.). İletişim Yayınları.
KİTAPTA BÖLÜM
Metin İçi Atıf (Genel):
• Brown (2020) sürrealizmin modern kültüre etkisini incelemiştir...
• Sürrealizmin modern kültüre etkisi önemlidir (Brown, 2020).
Doğrudan Alıntı ve Sayfa Numarası Gerektiren Atıf:
• Brown (2020, s. 53) sürrealizmi incelerken “Sürrealizmin modern kültüre etkisi önemlidir” şeklinde yargıda bulunur.
• “Sürrealizmin modern kültüre etkisi önemlidir” (Brown, 2020, s. 53).
Kaynakça:
• Brown, K. L. (2020). Surrealism and its impact on modern culture. İçinde J. R. Turner (Ed.), Art movements of the 20th century (ss. 45-67). Oxford University Press.
DERGİ MAKALESİ
Metin İçi Atıf (Genel):
• Williams ve Clark (2021) soyut dışavurumculuğun kapsamlı bir incelemesini sunar...
• Soyut dışavurumculuk üzerine kapsamlı bir çalışma yapılmıştır (Williams & Clark, 2021).
Doğrudan Alıntı ve Sayfa Numarası Gerektiren Atıf:
• Williams ve Clark (2021, s. 215) soyut dışavurumculuğu incelerken şöyle belirtir: “Soyut dışavurumculuk üzerine kapsamlı bir çalışma yapılmıştır.”
• “Soyut dışavurumculuk üzerine kapsamlı bir çalışma yapılmıştır” (Williams & Clark, 2021, s. 215).
Kaynakça:
• Williams, R. T., & Clark, D. A. (2021). Abstract expressionism: A comprehensive review. Art History Quarterly, 52(3), 210-233. https://doi.org/10.1234/ahq.2021.0123456
TEZ
Metin İçi Atıf (Genel):
• Doe (2021) savaş sonrası Amerikan sanatında kadınların rolünü araştırmıştır...
• Kadınların savaş sonrası Amerikan sanatındaki rolü geniş bir araştırma alanıdır (Doe, 2021).
Doğrudan Alıntı ve Sayfa Numarası Gerektiren Atıf:
• Doe (2021, s. 87) araştırmasında “Kadınların savaş sonrası Amerikan sanatındaki rolü geniş bir araştırma alanıdır” ifadesine yer verir.
• “Kadınların savaş sonrası Amerikan sanatındaki rolü geniş bir araştırma alanıdır” (Doe, 2021, s. 87).
Kaynakça:
• Doe, J. R. (2021). The role of women in post-war American art (Doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
FİLM/DİZİ
Metin İçi Atıf (Genel):
• Scorsese’nin (2011) yönetmenliğini yaptığı Hugo...
• Hugo filminde çeşitli sinematografik teknikler kullanılmıştır (Scorsese, 2011).
Doğrudan Alıntı ve Zaman Damgası Gerektiren Atıf:
• Scorsese’nin (2011, 00:45:32) yönetmenliğini yaptığı Hugo filminde “Çeşitli sinematografik teknikler kullanılmıştır.”
• “Çeşitli sinematografik teknikler kullanılmıştır” (Scorsese, 2011, 00:45:32).
Kaynakça:
• Scorsese, M. (Director). (2011). Hugo [Film]. Paramount Pictures.
GAZETE MAKALESİ (YAZARLI)
Metin İçi Atıf (Genel):
• Johnson (2023) iklim değişikliğinin etkilerini tartışmaktadır...
• İklim değişikliği, birçok farklı sektörü etkilemektedir (Johnson, 2023).
Doğrudan Alıntı ve Sayfa Numarası Gerektiren Atıf:
• Johnson (2023) iklim değişikliğini tartışırken “İklim değişikliği, gelecekte ciddi sorunlara yol açabilir” (s. 3) ifadesine yer verir.
• “İklim değişikliği, gelecekte ciddi sorunlara yol açabilir” (Johnson, 2023, s. 3).
Kaynakça:
• Johnson, M. (2023, Temmuz 10). Climate change impacts and solutions. The New York Times, s. 3.
GAZETE MAKALESİ (YAZARSIZ)
Metin İçi Atıf (Genel):
• “Climate change effects” (2023) başlıklı makalede iklim değişikliğinin etkileri tartışılmaktadır...
• İklim değişikliği, birçok farklı sektörü etkilemektedir (“Climate change effects,” 2023).
Doğrudan Alıntı ve Sayfa Numarası Gerektiren Atıf:
• “Climate change effects” (2023) başlıklı makalede iklim değişikliğinin etkileri tartışılırken “İklim değişikliği, gelecekte ciddi sorunlara yol açabilir” (s. 3) ifadesine yer verilmiştir.
• “İklim değişikliği, gelecekte ciddi sorunlara yol açabilir” (“Climate change effects,” 2023, s. 3).
Kaynakça:
• Climate change effects. (2023, July 10). The New York Times, s. 3.