Prof. Dr. Cem ZORLU
Necmettin Erbakan Üniversitesi Rektörü
Dr. Hatice YILDIZ DURAK lisans ve Yüksek Lisans eğitimlerini Hacettepe Üniversitesinde, doktora eğitimini de Gazi Üniversitesinde tamamlamıştır. Dr. YILDIZ DURAK Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Dr. YILDIZ DURAK’ın çalışma alanları eğitim teknolojileri, üstün yetenekli öğrenciler, üstün yetenekli öğrencilere erken yaşta programlama eğitimi, problemli teknoloji kullanımı ve öğretmen ve öğretmen adaylarının teknolojik alandaki mesleki gelişimleri konularından oluşmaktadır.
Ibrahim ARPACI is currently an Associate Professor in the Department of Software Engineering at Bandirma Onyedi Eylul University. He holds a BSc in Computer Education and Instructional Technology (2005) from Anadolu University, a MSc in Information Systems (2009) and a PhD in Information Systems (2013) both from Middle East Technical University. He was a visiting scholar at Ryerson University, Ted Rogers School of Information Technology Management, Toronto, ON, Canada (2012-2013). His academic works focus on how computational technology interacts with psychological, educational, and cultural dynamics. His research interests are in Information Systems, Educational Technology, and Cyberpsychology. His publications have appeared in leading academic journals including British Journal of Educational Technology, Telematics & Informatics, Computers in Human Behavior, Medical Internet Research, Personality and Individual Differences, Internet Research, and Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking. He received the Best Paper Award in the European and Mediterranean Conference on Information Systems (EMCIS, 2009). He received the Distinguished Researcher Award from London Journals Press (UK, 2019). He was recognized as one of the World’s Top 2% Scientists by Stanford University in 2020, listed among the most influential scientists in the world, published in Public Library of Science Biology (PLOS Biology).
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
I hold a Ph.D. in Educational Psychology specializing in educational measurement and assessment from the University of Illinois at Chicago. Currently, I am a Visiting Faculty and instructor at the University of Alabama. My research interests revolve around Item Response Theory and Rasch model applications in educational and psychological assessment data.
Görev Unvanı Görev Yeri Yıl
Prof. Dr. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara 2013-
Prof. Dr. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat 2010-2013
Doç. Dr. Winston-Salem State University, School of Education, Winston-Salem, NC, ABD 2008-2010
Doç. Dr. Washington State University, School of Education, Pullman, WA, ABD 2007-2008
Doç. Dr. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat 2004-2007
Yrd.Doç. Dr. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat 2003-2004
Yrd.Doç. Dr. Texas A&M University-Commerce, College of Education, TX, ABD 2001-2002
Arş.Gör. Dr. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat 2002-2003
Arş.Gör. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Tokat 1992-2002
Doç. Dr. Sehran Dilmaç, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği Bölümünde (2003) ve Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümünde (2012) lisans eğitimlerini; Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Resim-İş Eğitimi Bölümünde yüksek lisans eğitimini (2012); Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Tarihi Bölümünde doktora eğitimini (2017); Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Bileşik Sanatlar Anasanat Dalında Sanatta Yeterlik (2018) eğitimlerini tamamladı. Dilmaç, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Temel Sanat Eğitimi Bölümüne 2019 yılında Doktor Öğretim Üyesi olarak atandı ve 2021 yılında İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Temel Sanat Eğitimi Bölümünde Doçent oldu. Hâlen aynı üniversitede görev yapan Doç. Dr. Sehran Dilmaç'ın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Doç. Dr. Sehran Dilmaç'ın araştırma alanları arasında güzel sanatlar eğitimi, sanat ve edebiyat yer almaktadır.
Doç. Dr.
Balıkesir Üniversitesi
Doç. Dr. Mahmut Çitil, 1981 yılında Afşin’de doğdu. 2004 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nden mezun oldu. 2004-2010 yılları arasında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve MEB bünyesinde farklı özel eğitim okullarında görev yaptı. 2009 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde yüksek lisans programını tamamladı. 2010 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Eğitim Sosyolojisi alanında başladığı doktora programını 2016 yılında tamamladı. İlk doktorasıyla eş zamanlı olarak sürdürdüğü diğer doktorasını da Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim dalında üstün yetenekliler alanında 2016 yılında tamamladı. 2021 yılında özel yetenekliler alanında doçent unvanı aldı. Doç. Dr. Çitil; üstün yetenekli çocuklar ve eğitimleri, özel eğitim tarihi, politikaları ve yasal gelişmeler, eğitim sosyolojisi ve tarihi, engelli sosyolojisi, alanlarında çalışmalarını sürdürmektedir. Ayrıca başta Millî Eğitim Bakanlığı olmak üzere kamu kuruluşlarına, Bilim ve Sanat Merkezlerine ve ilgili sivil toplum örgütlerine “üstün yetenekliler” alanında eğitimler, seminerler vermekte ve akademik danışmanlık yapmaktadır. 2010 yılından bu yana Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi özel eğitim bölümünde öğretim elamanı olarak çalışan Doç. Dr. Çitil, 2020 yılından itibaren Üstün Zekâlılar Eğitimi Ana Bilim Dalı başkanı olarak görev yapmaktadır.
Dr. Hatice YILDIZ DURAK lisans ve Yüksek Lisans eğitimlerini Hacettepe Üniversitesinde, doktora eğitimini de Gazi Üniversitesinde tamamlamıştır. Dr. YILDIZ DURAK Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Dr. YILDIZ DURAK’ın çalışma alanları eğitim teknolojileri, üstün yetenekli öğrenciler, üstün yetenekli öğrencilere erken yaşta programlama eğitimi, problemli teknoloji kullanımı ve öğretmen ve öğretmen adaylarının teknolojik alandaki mesleki gelişimleri konularından oluşmaktadır.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.