İbrahim Hakan Karataş
Eğitim Yönetimi alanında Prof. Dr.
Boğaziçi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde 1998’de lisans, 2001’de yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2008’de Marmara Üniversitesi Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalında doktora derecesini aldı. 1998-2002 yılları arasında özel ve devlet okullarında İngilizce, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği yaptı. 1999 yılında Kars Kafkas Üniversitesi’nde araştırma görevlisi olarak görev aldı. 2004-2010 yılları arasında özel sektörde ve Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu’nun ders kitabı yazma komisyonlarında yer aldı. 2012-2013 yılları arasında ABD’de University of Northern Iowa’da doktora sonrası araştırmalarını tamamladı. Halen İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Anabilim Dalında öğretim üyesidir.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanlığı, Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Başkanlığı, Ortak Temel Dersler Koordinatörlüğü ve Sürekli Eğitim Merkezi Müdür Yardımcılığı gibi idari görevlerde bulunmuştur. Ayrıca, İMÜ Öğretimi Geliştirme Merkezi (ÖGEM) Koordinatörlüğünü yürütmektedir.
Dr. Karataş, birçok ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşunda üye veya danışman olarak görev yapmıştır. Okul Yöneticileri Derneği ve Leading Innovation for Educators (LIFE) adlı uluslararası eğitimci ağının kurucusudur. 2019-2022 yılları arasında İLKE Vakfı bünyesinde faaliyet gösteren Eğitim Politikaları Araştırmaları Merkezi’nin (EPAM) kurucu koordinatörlüğünü üstlenmiştir. Halen Okul Yöneticileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığı ve Eğitim Yöneticileri ve Eğitim Deneticileri Derneği (EYEDDER) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevlerini yürütmektedir.
Okul yöneticiliği, eğitim yöneticiliği, yükseköğretimin uluslararasılaşması, eğitim politikaları ve sivil toplum kuruluşları alanlarında akademik çalışmalar yapmaktadır. Çok sayıda akademik makale ve kitap bölümü yazmış olup, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ve Dil ve Anlatım ders kitapları hazırlamıştır. Dr. Karataş’ın ayrıca 4 telif ve 4 çeviri eseri bulunmaktadır.
Halen Uganda’da, Doğu Afrika’nın en köklü üniversitesi olan Makerere Üniversitesi’nde yükseköğretimin uluslararasılaşması ve eğitim diplomasisi alanlarında araştırmalar yapmak üzere misafir araştırmacı olarak görev yapmaktadır.
Dr. Ramazan ERTÜRK, 1999 yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği bölümünü kazanmış ve bu bölümden 2003 yılında mezun olup sınıf öğretmeni olarak Kastamonu iline atanmıştır. Sırasıyla Kastamonu, Düzce ve Bolu illerinde görev yapmıştır. Bu süreçte müdür yetkili öğretmenlik, müdür yardımcılığı ve öğretmenlik görevlerinde bulunmuştur. 2014 yılında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalında Tezli Yüksek Lisansını, 2021 yılında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalında Doktora Programını tamamlamıştır.
Lisans eğitimini, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde, Eğitim Yönetimi ve Politikaları alanında; yüksek lisans ve doktora çalışmalarını, ABD’de Ohio Üniversitesi Gladys W. and David H. Patton Eğitim Fakültesinde Uygulamalı Davranış Bilimleri ve Eğitimde Liderlik alanında tamamladı. 1996 yılında Harvard Üniversitesi Eğitim Fakültesi Mesleki Eğitim Programları Okul Hukukunda Yeni Gelişmeler Enstitüsü; 1999–2000 yılları arası Dünya Bankası tarafından desteklenen ve ODTÜ Eğitim Fakültesinde düzenlenen Bilişim Teknolojileri Eğiticilerin Eğitimi sertifika programlarına katıldı. 2004–2006 yılları arasında, Amerikan Eğitim Araştırmaları Derneği (AERA) Yönetim, Liderlik ve Organizasyon Bölümünün Uluslararası Komite ve 2003–2007 yılları arasında Uluslararası Eğitim Planlaması Derneğinin başkan yardımcılığı ve başkanlığını yürütmüştür. 2007-2009 yılları arasında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı, 2000-2009 yılları arasında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölüm başkanlığını; 2010-2012 yılları arasında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü kurucu müdürlüğünü, 2010-2012 yılları arasında Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Eğitim Enstitüsü Kurucu başkanlığını, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi dekanlığını (2012-2016), Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi (EFDEK) başkanlığını ve YÖK Öğretmen Yetiştirme Çalışma Grubu üyelikleri gibi bir çok akademik ve idari görevlerde bulunmuştur. Sn. Turan, birçok ulusal, uluslararası yayınevleri ve dergilerde editörlük, hakemlik yapmakta olup şimdiye kadar yayımlamış olduğu 135 bildirisi; 13 kitabı; çeviri ve telif eserleri dahil 40 kitap bölümü; 65 makalesi; t bulunmaktadır. Prof. Turan'ın bugüne kadar 65 lisansüstü tez danışmalığı yapmış olup çalışmalarına 10000'den fazla atıf yapılmıştır. Halen Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümünde öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir.
He graduated from Marmara University, Department of History Teaching in 2005. He earned the title of specialist in the field of history teaching at the same university with his thesis entitled “History Teaching as A Citizen Education Tool: The Case of Trabzon-Tunceli”. He got his PhD degree and became a doctor in 2013 with his thesis “The Role of History in the Construction of Individual and Collective Identities”. He has received the title of Associate Professor in the field of History Education in 2022.
He has been working as the Erasmus Program Institutional Coordinator since 2011. Special Teaching Methods, Human Rights and Democracy Education, Contemporary Approaches in History Teaching, Philosophy of History and Research Methods, and History Teaching are among the courses that he has been teaching at the Undergraduate and Graduate levels. Mr. Pamuk, who is conducting his studies in the fields of History Education, the Relationship between Identity and History, Philosophy of History and Historiography, has books, book chapters, articles and papers related to his fields of study and also acts as a referee in various journals.