Self-regulated learning is a basic skill that considers behavioral, cognitive and metacognitive skills in conjunction with each other and is necessary for lifelong learning. The aim of the study is to conduct a validity and reliability study by adapting the "Self-Regulated Learning and Teaching (S-SRL)" Scale developed by Bai and Li (2024) to Turkish culture. The scale consisteds of six dimensions and 28 items: "task analysis", "motivational beliefs", "self-control", "self-observation", "self-judgment", and "self-reaction". 322 preschool teachers took part in the research. Confirmatory factor analysis was used to reveal the construct validity of the scale. As a result of the first level confirmatory factor analysis, the six dimensions presented in the original form of the scale showed good fit (χ2/df=2.45; RMSEA=0.67; SRMR=0.062; NFI=0.93; NNFI=0.95; CFI=0.96; IFI=0.96; RFI=0.92). Similarly, as a result of the second level confirmatory factor analysis, the model showed a good fit (χ2/df=2.45; RMSEA=0.67; SRMR=0.068; NFI=0.93; NNFI=0.95; CFI=0.96; IFI=0.96; RFI=0.92) was revealed. In the reliability study of the scale, Cronbach Alpha coefficient was used. Accordingly, the Cronbach Alpha coefficient for the sub-dimensions and the entire scale was found to be 0.68, 0.78, 0.71, 0.84, 0.76, 0.84, and 0.92, respectively. As a result, it was revealed that the Self-Regulated Learning Teaching Scale was a valid and reliable measurement tool for Turkish culture.
Self-regulated learning Preschool Teacher Validity and reliablity Self-Regulated Learning Teaching Scale
Öz düzenlemeli öğrenme, davranışsal, bilişsel ve üstbilişsel becerileri birbirleriyle bağlantılı olarak ele alan ve yaşam boyu öğrenme için gerekli olan temel bir beceridir. Araştırmada Bai ve Li (2024) tarafından geliştirilen “Öz Düzenlemeli Öğrenme Öğretim (Ö-ÖDÖ)” Ölçeği’nin Türk kültürüne uyarlanarak geçerlilik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmaktadır. Ölçek “görev analizi”, “motivasyonel inançlar”, “öz-denetim”, “öz-gözlem”, “öz-yargılama” ve “öz-tepki” olmak üzere altı boyuttan ve 28 maddeden oluşmaktadır. Araştırmada 322 okul öncesi öğretmeni yer almıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğinin ortaya konulmasında doğrulayıcı faktör analizinden yararlanılmıştır. Birinci düzey doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin orijinal formunda ortaya konulan altı boyutun iyi uyum gösterdiği (χ2/sd=2,45; RMSEA=0,67; SRMR=0,062; NFI=0,93; NNFI=0,95; CFI=0,96; IFI=0,96; RFI=0,92) sonucuna ulaşılmıştır. Benzer şekilde yapılan ikinci düzey doğrulayıcı faktör analizi sonucunda da modelin iyi uyum gösterdiği (χ2/sd=2,45; RMSEA=0,67; SRMR=0,068; NFI=0,93; NNFI=0,95; CFI=0,96; IFI=0,96; RFI=0,92) ortaya konulmuştur. Ölçeğin güvenirlik çalışmasında ise Cronbach Alpha katsayısından yararlanılmıştır. Bu doğrultuda ölçeğin alt boyutları ve tamamı için Cronbach Alpha katsayısı sırasıyla 0,68, 0,78, 0,71, 0,84, 0,76, 0,84 ve 0,92 bulunmuştur. Sonuç olarak Öz Düzenlemeli Öğrenme Öğretim Ölçeği’nin Türk kültürü için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu tespit edilmiştir.
Öz düzenlemeli öğrenme Okul öncesi Öğretmen Geçerlilik ve güvenirlik Öz Düzenlemeli Öğrenme Öğretim Ölçeği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 1 |