Bu çalışmada Türkiye ve Almanya'nın Kuzey Ren-Vestfalya eyaletine ait matematik öğretim programı cebir öğrenme alanı bağlamında incelenmiştir. Programda yer alan öğrenme çıktılarının nicelik ve nitelik açısından benzerlikleri ve farklılıkları araştırılmış; revize edilmiş Bloom taksonomisinin bilgi ve bilişsel süreç boyutlarına göre sınıflandırılmıştır. Her iki programda da kazanımların kısa, net ve günlük yaşamla ilişkilendirilerek ifade edildiği görülmektedir. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışma, betimsel tarama yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama sürecinde doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Analiz sonucunda, öğrenme çıktılarının bilgi boyutunda benzer olduğu; bilişsel süreç boyutu açısından farklılık göstermektedir. Türkiye öğretim programında yer alan kazanımların en üst bilişsel düzey olarak analiz basamağında yer aldığı görülürken; Almanya müfredatı ayrıca değerlendirme ve yaratma gibi üst düzey becerilerin kazanımlarını da içermektedir. Ayrıca her iki program için de kazanımların ağırlıklı olarak işlemsel bilgi ve uygulama basamağında yer aldığı görülmektedir. Türkiye öğretim programında yer alan kazanımların niceliksel olarak Almanya öğretim programında yer alan kazanımlardan daha yüksek olduğu görülmekle birlikte içerik açısından kazanımların birbirini kapsayacak nitelikte olduğu tespit edilmiştir. Uygulama önerileri incelendiğinde ise her iki öğretim programında da ayrıntılı ve zengin bir şekilde yer verildiği görülmüştür. Öte yandan alan yazındaki karşılaştırmalı eğitim çalışmalarında kullanılan temaların ülkelere göre dağılımı incelendiğinde, çalışmaların daha çok programın unsurlarına (amaç/hedef, içerik, eğitim durumları ve test durumları) odaklandığı görülmüştür. Temel matematiksel kavramların anlamlandırılması ve üst düzey bilişsel becerilerin kazandırılması sürecinde, gerçek yaşam problemleri ve süreç temelli öğretim modelleri dikkate alınarak öğretim ortamları ve programları tasarlanabilir. Öte yandan teknolojinin hayatın bir parçası olması nedeniyle eğitim süreci dijital oyunlar ve/veya hikayelerle bütünleştirilerek dijital içerikli öğretim materyallerini içerecek şekilde programlar ve kazanımlar hazırlanabilir. Ayrıca matematik öğretim sürecinde farklı temsil türleri kullanılabilir ve etkinlikler tasarlanabilir.
In this study, Turkey and German state of North Rhine-Westphalia mathematics curriculum have been examined in the context of the algebra learning area. The learning outcomes have been investigated similarities and differences of the in terms of quantity and quality; classified in terms of knowledge and cognitive process dimensions of the revised Bloom's taxonomy. This study, in which the qualitative research approach was adopted, was carried out with the descriptive screening. Document analysis technique has been used in the data collection process. As a result of the analysis, it is determined that the learning outcomes are similar in terms of knowledge dimension; difference in terms of cognitive process dimension. While it is seen that the outcomes in the Turkey curriculum are in the analyze step as the highest cognitive level; Germany curriculum also includes outcomes fof higher level skills such as evaluate and create. Moreover, it is seen that the outcomes are mainly included in the procedural knowledge and apply step for both curriculums. Although it is seen that the outcomes in the Turkey curriculum are quantitatively higher than the outcomes in the Germany curriculum, it has been determined that the outcomes in terms of content are of a nature to cover each other. When the implementation suggestions were examined, it was seen that they were included in both curriculums in a detailed and rich way. On the other hand, when the distribution of the themes used in comparative education studies in the literature according to the countries was investigated, it was determined that the studies mostly focused on the elements of the curriculum (aim/goal, content, educational situations and testing situations). In the process of making sense of basic mathematical concepts and acquisition of high-level cognitive skills, teaching environments and programs can be designed by considering real life problems and process-based teaching models. On the other hand, since technology is a part of life, the education process can be integrated with digital games and/or stories, and programs and learning outcomes can be prepared in a way that includes teaching materials with digital content. In addition, different types of representation can be used in the mathematics teaching process and appropriate activities can be designed.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 22, 2023 |
Publication Date | June 30, 2023 |
Acceptance Date | March 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 1 |