Yetiştirme yurtları korunmaya muhtaç çocukların her türlü yaşamsal ihtiyaçlarının karşılandığı yerlerdir. Koruma altındaki çocukların maddi ihtiyaçları devlet tarafından karşılanmaktadır. Ancak öğrencilerin korunma ve barınma gibi ihtiyaçlarının yanı sıra, sosyalleşme ve toplum içerisinde aktif rol alma gibi gereksinimleri de vardır. Yetiştirme yurtlarında kalmış bireylerin topluma entegrasyonu, sorumlu tüm kesimleri ilgilendiren bir konudur. Sosyalleşmenin gerçekleşmediği yerlerde sosyal dışlanmışlık ya da antisosyal davranış biçimlerini görmek mümkündür. Bu çalışmada, yetiştirme yurtlarında kalan ilköğretim öğrencilerinin dışlanmışlık algısı incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini, Aksaray, Konya, Kayseri ve Kırşehir yetiştirme yurtlarında kalan 100 ilköğretim öğrencisi oluşturmuştur. Betimsel tarama modelinde desenlenen çalışmada, veriler Öcal ve Altınok (2011) tarafından geliştirilen bir ölçek yoluyla toplanmıştır. Anketler bizzat araştırmacılar tarafından yüz yüze uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır.
Orphanages are the places where all needs of children in need of protection are met. The financial needs of children who are in need of protection are met by the government. But in addition to children’s protection and sheltering needs, they are in need of socialization and taking an active role in society as well. Social integration of children in orphanages is a matter for all society. Accordingly it is possible to see social exclusion and antisocial behaviours when socialization does not occur. In this study, sense of exclusion of secondary school students living in orphanages was investigated. A total of 100 secondary school students living in Aksaray, Konya, Kayseri and Kırşehir orphanages are included in this descriptive survey model study. The data were collected via the scale developed by Öcal and Altınok (2011). Surveys were administered by the researchers themselves. SPSS was used to analyze the data. The findings of the study are important in terms of indicating social exclusion level of children living in orphanages.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2013 |
Acceptance Date | January 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 1 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0