Felsefe Grubu Eğitimi
Eğitim Felsefesi
Türk-İslam Düşüncesi
İlk ve ortaöğrenimini Anadolu’nun çeşitli illerinde tamamlayan Özen, yükseköğrenimini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Öğretmenliği Bölümünde lisans, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalında yüksek lisans ve doktora dereceleri ile tamamlamıştır. Eğitimde hesap verebilirlik, pozitif psikolojinin (etik iklim, örgütsel mutluluk, erdemlilik, onarıcı adalet) eğitim örgütlerinde örgütsel davranışlara yansımaları, eğitimde hakkaniyetin (çok kültürlü eğitim, toplumsal cinsiyet eşitliği) genel çalışma konularını oluşturduğu ve bu konularda ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlanmış makale, kitap bölümleri bulunan Özen; özel öğretim kurumlarında fizik öğretmenliği, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda İngilizce öğretmenliği, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı adına eğitimcilerin eğitimcisi görevlerinde bulunduktan sonra 2012 yılından beri Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir.
İlk ve ortaöğrenimini Anadolu’nun çeşitli illerinde tamamlayan Özen, yükseköğrenimini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Öğretmenliği Bölümünde lisans, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalında yüksek lisans ve doktora dereceleri ile tamamlamıştır. Eğitimde hesap verebilirlik, pozitif psikolojinin (etik iklim, örgütsel mutluluk, erdemlilik, onarıcı adalet) eğitim örgütlerinde örgütsel davranışlara yansımaları, eğitimde hakkaniyetin (çok kültürlü eğitim, toplumsal cinsiyet eşitliği) genel çalışma konularını oluşturduğu ve bu konularda ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlanmış makale, kitap bölümleri bulunan Özen; özel öğretim kurumlarında fizik öğretmenliği, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda İngilizce öğretmenliği, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı adına eğitimcilerin eğitimcisi görevlerinde bulunduktan sonra 2012 yılından beri Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir.
Guest Researcher of the University of Bayreuth, Germany. Previous to this job, she was the Senior Researcher of the Unit for Cooperation between Universities and Society, Institute of Higher Education, NAESU. Her responsibilities included enhancing the learning environment through instruction, applied research, and service that support the institutional mission. Before becoming Senior Researcher she worked as a Senior Lecturer at Mariupol State University in Mariupol. She gained broad theoretical, practical, and teaching experience with specializations in the following areas: global civil society and global democracy, NGOs, e-civil organizations, and information security. Kateryna got PhD in Political Sciences in 2011, the thesis theme: “Globalization as a factor for the transformation of Ukrainian civil society (NGOs analysis)”. She is a contributor to more than 100 research works. She has 2 Masters degrees: Company Economics, Donetsk National University of Economics and Trade named after M. I.Tugan-Baranovsky, Kryvyi Rih, and International Relations, Mariupol State University (2005). Scientific interests: NGOs, civil society, the European Union
Yeni Türk Edebiyatı alanında 2020 yılında doktoramı almış bulunmaktayım. Hâlen daha bu alanda çalışmalar yapmaya devam etmekteyim.
Ankara Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu ile beraber çocuk gelişimi lisans programlarını bitirmiştir. 2005-2014 yılları arasında, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ev Ekonomisi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı’nda yüksek lisans ve yine aynı alanda doktora programını tamamlayarak doktor unvanı almıştır. 2005-2014 yılları arasında Ankara Üniversitesi Uygulama Anaokulları 1’de ve 2’de çocuk gelişimci olarak çalışmıştır. Aynı zamanda, 2010-2014 yılları arasında, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi lisans programında, dışarıdan öğretim görevlisi olarak görev almış ve lisans öğrencilerine ders vermiştir. 2015-2018 yılları arasında, Uludağ Üniversitesi Kreş-Anaokulu’nda ve Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde görev yapmıştır. 2018 yılı Mayıs ayında, Yargıtay Başkanlığı Eğitim Müdürlüğü’nde çalışmaya başlamış, 2018 yılı Ekim ayında ise, Gündüz Bakımevi Müdürlüğü’nde Müdürlük görevini yürütmek üzere görevlendirilmiştir. Halen bu görevi sürdürmektedir. 0-18 yaş arası normal gelişim gösteren ya da kaynaştırma eğitimi alan çocukların gelişimsel özellikleri ve eğitimleri, çocuklarda dil gelişimi, çocuk edebiyatı, bilişsel gelişim, fen ve matematik becerileri desteklemeye yönelik çalışmalar yapmaktadır. 36-48 aylık çocukların eğitimlerinde uygulanmak üzere, aylık ve günlük planların yer aldığı plan kitabı hazırlamıştır. Yurt dışında ve yurt içinde birçok akademik yayınları ve bildirileri bulunmaktadır. Üniversitelerin ilgili bölümlerinde kaynak olabilecek bir kitap çalışması ve anaokullarına yönelik öykü kitap seti hazırlık aşamasındadır.