Scientific activities are one of the
applications that are frequently encountered in science courses and daily life.
These activities are quite positive for the introduction of STEM, which is an
important topic in recent years, to the field of science education field. STEM
provides an educatione opportunity with an interdisciplinary approach to
students. With the inclusion of art education in STEM (STEM + A or STEAM),
students develop and organize scientific activities with an artistic approach. Thus, the aim of the present study was to
determine the metaphorical perceptions of pre-service science teachers about
art in scientific activities. The study was developed with the phenomenological
approach, a qualitative research method. The study sample included pre-service
teachers attending Fırat University, Department of Science Education. The data
were collected with a form where pre-service teachers completed the statement
“Science activities are like the art of ………., because ………”. Research data were
analyzed by interpreting the student responses with the content analysis
method. Collected data were organized to determine the main themes. The analysis
was conducted by considering the similarities and the resemblance rate of the
metaphors obtained from the students. The percentages and frequencies of these
themes were determined and metaphorical perceptions of pre-service science
teachers about art in science activities were identified.
Fen etkinlikleri gerek fen bilgisi derslerinde
gerekse günlük yaşantımızda sıklıkla karşımıza çıkan uygulamalardan biridir. Bu
etkinlikler son yılların önemli bir konusu olan STEM ’i de fen eğitimi alanına
kazandırma konusunda oldukça olumlu görülmektedir. Gerek fen alanında gerekse
diğer diğer alanlarda son yılların önemli konusu olan STEM; öğrencilere
disiplinler arası yaklaşımla bir eğitim olanağı sunmaktadır. Bu alana sanatın
eklenmesiyle de(STEM+A ya da STEAM) öğrenciler fen derslerinde fen
etkinliklerini adeta bir sanat gibi hazırlayıp, düzenlemektedirler. Bu kapsamda
çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının fen etkinliklerinde sanata
yönelik metaforik algılarını belirlemektir. Araştırmanın deseni nitel araştırma
desenlerinden biri olan olgubilim (fenomenoloji) dir. Çalışmaya Fırat
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören
öğretmen adayları katılmFen etkinlikleri gerek fen bilgisi derslerinde
gerekse günlük yaşantımızda sıklıkla karşımıza çıkan uygulamalardan biridir. Bu
etkinlikler son yılların önemli bir konusu olan STEM ’i de fen eğitimi alanına
kazandırma konusunda oldukça olumlu görülmektedir. Gerek fen alanında gerekse
diğer diğer alanlarda son yılların önemli konusu olan STEM; öğrencilere
disiplinler arası yaklaşımla bir eğitim olanağı sunmaktadır. Bu alana sanatın
eklenmesiyle de(STEM+A ya da STEAM) öğrenciler fen derslerinde fen
etkinliklerini adeta bir sanat gibi hazırlayıp, düzenlemektedirler. Bu kapsamda
çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının fen etkinliklerinde sanata
yönelik metaforik algılarını belirlemektir. Araştırmanın deseni nitel araştırma
desenlerinden biri olan olgubilim (fenomenoloji) dir. Çalışmaya Fırat
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören
öğretmen adayları katılmıştır. Veriler “Fen
etkinlikleri……….sanatı gibidir. Çünkü…….” cümlesini öğretmen adaylarının
tamamlamasıyla elde edilmiştir. Araştırma verileri, öğrencilerin verdiği
cevapların içerik analizi tekniği ile yorumlanmasıyla değerlendirilmiştir. Elde
edilen verilerin gerekli olan düzenlemeleri yapılarak ana başlıklar belirlenmiştir.
Öğrencilerden elde edilen metaforların benzeme oranları ve ortak yönleri göz
önünde bulundurulmuştur. Bu başlıkların yüzde ve frekans değerleri belirlenerek,
analizler sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının fen etkinliklerinde sanata
yönelik metaforik algıları ortaya çıkarılmıştır.ıştır. Veriler “Fen
etkinlikleri……….sanatı gibidir. Çünkü…….” cümlesini öğretmen adaylarının
tamamlamasıyla elde edilmiştir. Araştırma verileri, öğrencilerin verdiği
cevapların içerik analizi tekniği ile yorumlanmasıyla değerlendirilmiştir. Elde
edilen verilerin gerekli olan düzenlemeleri yapılarak ana başlıklar belirlenmiştir.
Öğrencilerden elde edilen metaforların benzeme oranları ve ortak yönleri göz
önünde bulundurulmuştur. Bu başlıkların yüzde ve frekans değerleri belirlenerek,
analizler sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının fen etkinliklerinde sanata
yönelik metaforik algıları ortaya çıkarılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2019 |
Submission Date | November 28, 2018 |
Acceptance Date | January 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |