Dr. Mahmut KALMAN, Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Dr. Fatih BOZBAYINDIR, Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Dr. Barış KALENDER, Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Dr. Arif ÖZAYDIN - Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Dr. Bayram ÇETİN - Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Dr. Habib ÖZKAN - Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Dr. Rahimah Haji Ahmad - University of Malaya, Malezya
Dr. Garyfalia Charitaki - Hellenic Open Üniversitesi, Yunanistan
Dr. Iztok DEVETAK - University of Ljubljana, Slovenya
Dr. Julia MAHFOUZ - University of Colorado-Denver, ABD
Dr. Yavuz SAKA - Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Türkiye
Dr. Yusuf İkbal OLDAÇ - Lingnan Üniversitesi, Hong Kong
Dr. İsmail ÇİMEN - Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Dr. Mehmet ÇİÇEK - Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Dr. Abdülvahid ÇAKIR - Gazi Üniversitesi, Türkiye
Dr. Erdoğan BADA - Çukurova Üniversitesi, Türkiye
Dr. Filiz KABAPINAR - Marmara Üniversitesi, Türkiye
Dr. İlyas YAVUZ - Marmara Üniversitesi, Türkiye
Dr. İsmail Hakkı MİRİCİ - Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Dr. Nilüfer VOLTAN ACAR - Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Dr. Turan AKBAŞ - Çukurova Üniversitesi, Türkiye
Dr. Ramazan GÜRBÜZ - Adıyaman Üniversitesi, Türkiye
Dr. Arif SARIÇOBAN - Selçuk Üniversitesi, Türkiye
Dr. Yavuz Akbulut - Anadolu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Yücel KABAPINAR - Marmara Üniversitesi, Türkiye
Dr. Hasan ÜNAL -Yıldız Teknik Üniversitesi, Türkiye
Dr. Sedat ŞEN - Harran Üniversitesi, Türkiye
Dr. Erkan Hasan ATALMIŞ - Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Türkiye
Dr. Ahmet İhsan KAYA - Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Dr. Ali ÇEKİÇ - Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Dr. Mehmet KILIÇ - Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Dr. Alper YETKİNER - Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Türkiye
Dr. Serkan KELEŞOĞLU - Ankara Üniversitesi, Türkiye
Eğitim yönetimi, okul geliştirme, pozitif örgütsel davranış, nitel araştırma
Eğitim yönetimi, eğitim liderliği
Ölçme ve değerlendirme, test geliştirme
Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş, Eğitim Bilimleri alanında lisans eğitimini İstanbul Üniversitesinde (2009), Eğitim Yönetimi alanında doktora eğitimini Michigan State Üniversitesinde (2014) tamamladı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümüne 2015 yılında Yardımcı Doçent olarak atanan Bellibaş, 2017 yılında Eğitim Yönetimi alanında Doçent, 2024 yılında Profesör oldu. Hâlen Sharjah Üniversitesinde görev yapan Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş'ın saygın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde 50'den fazla yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş'ın araştırma alanı eğitim yönetimidir.
Dr Sedat Gümüş is an Associate Professor at the Department of Educational Policy and Leadership and a Research Fellow of the Asia Pacific Centre for Leadership and Change at the EdUHK. Before moving to Hong Kong, he was an associate professor at Aarhus University, Denmark. He has published articles in core international journals of the field such as Educational Management Administration and Leadership, Educational Administration Quarterly, School Effectiveness and School Improvement, Journal of Educational Administration, and School Management & Leadership as well as in other high impact journals such as Compare, European Journal of Education, Educational Studies, Higher Education, Scientometrics, and Teaching and Teacher Education. He currently serves on the advisory board of Rowman & Littlefield School Leadership Book Series, as well as undertakes editorial responsibilities in several academic journals.
Higher Education, Science System, Global Science, International Higher Education, Student Development, International Research Collaboration
Eğitim Bilimleri
Eğitim Yönetimi ve Teftiş
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Yabancı Dil Eğitimi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalında görev yapmaktadır. Lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim dalında tamamladı. Yüksek Lisans öğrenimini İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya bölümünde tamamladı. Doktorasını Leeds Üniversitesi’nde “Çözünme ve Çözünürlük konusunda “kavramsal anlamayı sağlama” noktasında gerçekleştirdi. Temel çalışma alanlarından bazıları, yapılandırmacı öğrenme anlayışı, yapılandırmacık temelindeki öğretim stratejileri, kavram yanılgılarının giderilmesi, kavram karikatürleri, kimya/fen ders kitaplarıdır, alternatif ölçme yöntemleri, fen ve kimya eğitiminde bilimsel projeler. Milli Eğitim Bakanlığı’nın lise kimya, üstün yeteneklilerde fen ve kimya müfredat geliştirme komisyonlarında yer almıştır. TÜBİTAK BİDEB kurul üyesi ve Türk Kimya Derneği yönetim kurulu üyesidir.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
1988 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliğinden mezun; aynı üniversitenin İnkılap Tarihi Enstitüsünden "Öğretim Programı ve Ders Kitapları Açısından Türkiye'deki Tarih Öğretimi" adlı tez ile mezun oldu. 1995-1999 yılları arasında YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi çerçevesinde Leeds Üniversitesinde EdD doktora programına devam etti ve "A Comparison Between English and Turkish History Textbooks: Design, Construction and Usability Issues adlı teziyle mezun oldu. Çalışma alanları; kanıt temelli öğrenme, empati, ders kitapları, öğrenme kuramları/yöntemleri, eylem araştırmasıdır.
Dr. Hatice YILDIZ DURAK lisans ve Yüksek Lisans eğitimlerini Hacettepe Üniversitesinde, doktora eğitimini de Gazi Üniversitesinde tamamlamıştır. Dr. YILDIZ DURAK Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Dr. YILDIZ DURAK’ın çalışma alanları eğitim teknolojileri, üstün yetenekli öğrenciler, üstün yetenekli öğrencilere erken yaşta programlama eğitimi, problemli teknoloji kullanımı ve öğretmen ve öğretmen adaylarının teknolojik alandaki mesleki gelişimleri konularından oluşmaktadır.
2006 yılında Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği programından mezun oldum. Aynı yıl M.E.B. tarafından ölçme ve değerlendirme alanında lisansüstü öğrenim görmek üzere Amerika Birleşik Devletleri’ne gönderildim. 2010 yılında University of Georgia’da Research, Evaluation, Measurement & Statistics programından yüksek lisans derecesiyle mezun oldum. Aynı üniversiteden 2014 yılında “Karma Madde Tepki Kuramı Modellerinin Normal Dağılım İhlaline Karşı Direnci” konulu tezimle doktora derecesini almaya hak kazandım. 2014 yılında Harran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak göreve başladım. Mart 2015-Kasım 2019 tarihine kadar Harran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’nda doktor öğretim üyesi olarak çalıştım. 2019 Kasım ayı itibariyle Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında doçentlik unvanını almış bulunmaktayım. Çalışma alanlarım arasında madde tepki kuramı, çok düzeyli modeller, meta-analiz, yapısal eşitlik modellemesi ve katma-değerli değerlendirme modelleri gibi konular yer almaktadır.
My main research interest is multiple-choice items and test development. I focus on the influence of item writing techniques on item validity and reliability. I am also interested in the study of supplementary education. I explore causes and outcomes of private tutoring by using nationally representative data in Turkey, drawn from Program for International Student Assessment (PISA) made available by OECD. I specialize in advanced quantitative methods and large datasets.
Kilisli Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı
Serkan Keleşoğlu graduated from Ankara University, Faculty of Educational Sciences, Social Studies Teaching program in 2004. Ankara University Curriculum Development in Education in 2008; In 2017, he received his master's degree in Social Studies Education from Ankara University; He completed his doctorate in Gazi University Curriculum and Instruction in 2017. He continues the Gazi University Social Studies Education doctorate program, which he started in 2017. She is about to complete her doctoral thesis on the Political Literacy Skills Education Program. As a Program Development Specialist at TED Ankara College between 2004-2012; He worked as a Research Assistant in the field of Social Studies Education at Ankara University Faculty of Educational Sciences between 2012-2018. He was a visiting researcher at the University of Minnesota in the United States of America in the 2015-2016 academic year. He especially carried out studies on social justice and social studies education. He is currently working as a lecturer at Ankara University.
Eğitim yönetimi, eğitim liderliği
Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesidir.
Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi
Özel Eğitim Bölümü/İşitme Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı
Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesidir.
Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesidir.
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.