1983 yılında Burdur’da doğmuş, orta öğrenimini Burdur Anadolu Öğretmen Lisesinde tamamlamıştır. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programı’ndan 2005 yılında lisans derecesini almıştır. Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı’ndan 2010 yılında yüksek lisans, 2016 yılında doktora derecelerini almıştır. 2006-2017 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü’nde araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. TÜBİTAK Yurt Dışı Doktora sırası Araştırma Bursu ile Amerika Birleşik Devletleri’nde Texas A&M Üniversitesi’nde konuk araştırmacı olarak doktora tezi için çalışmalarda bulunmuştur. 2023 yılında Doçent unvanı almıştır ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. TÜBİTAK ve üniversiteler tarafından desteklenen projelerde yürütücülük ve araştırmacılık yapmıştır. Dr. Genç-Tosun’un uluslararası ve ulusal dergilerde yayımlanmış makaleleri, kitap bölümleri, uluslararası ve ulusal konferanslarda sunulmuş bildirileri bulunmaktadır. Otizm spektrum bozukluğu ve diğer gelişimsel yetersizliği olan bireylerin eğitimi, alternatif ve destekleyici iletişim sistemleri, uygulamalı davranış analizi, kanıta dayalı uygulamalar, tek denekli deneysel araştırma yöntemleri, meta-analiz Dr. Genç-Tosun’un bilimsel çalışma konuları arasındadır.
Gizem Yıldız Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programından 2011 yılında mezun olmuştur. Yıldız 2013 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı, Zihin Engellilerin Eğitimi programında başladığı bütünleşik doktora eğitimini 2020 yılında tamamlamıştır. 2023 yılında özel eğitim alanında Doçent ünvanını almıştır. Şu anda Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Otizm Spektrum Bozukluğu ABD'nda öğretim üyesidir.
Yıldız, zihin yetersizliği veya otizmi olan yetişkinlerin eğitimi, bağımsız yaşam eğitimi, mesleki eğitim, aile eğitimi, cinsel eğitim ve dijital güvenlik alanlarında bilimsel çalışmalar yürütmektedir. Yıldız, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin çalışma yaşamına hazırlanmasına ve istismardan korunmasına yönelik projelerde çalışmaktadır.
1994 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü, Zihin Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalı'ndan lisans derecesini aldı. Aynı üniversite ve bölümde 2002 yılında yüksek lisans, 2009 yılında da doktora çalışmalarını tamamladı. 2012 yılına kadar özel sektörde özel eğitim uzmanı ve yönetici olarak çalıştıktan sonra Gazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak görev yapmaya başladı. 2020 yılında doçent unvanını aldı. Halen aynı üniversitede erken okuryazarlık, ilk okuma yazma öğretimi, Türkçe öğretimi, matematik öğretimi gibi akademik becerilerin kazandırılması ve bütünleştirme ile ilgili lisans ve lisansüstü dersleri yürütmektedir. Öğrenme güçlükleri ile ilgili birçok projelerinde görev almıştır. Bilimsel çalışma alanları erken okuryazarlık, erken matematik, ilk okuma yazma öğretimi ile okuma yazma güçlükleri ve bu güçlüklere yönelik eğitsel müdahalelerdir.
Hatice Öz, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde Doktor Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. Kendisi işitme yetersizliğinden etkilenen bireylere ve okuma güçlüklerine yönelik çalışmalar yürütmektedir.
https://avesis.erdogan.edu.tr/asiye.sengul
Dr. Kıyak 2012 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı'ndan lisans, 2016 yılında Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Anabilim Dalı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı’nda yüksek lisans ve 2020 yılında aynı anabilim dalında Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı’nda doktora eğitimini tamamlamıştır. 2013-2018 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü'nde ve Engelliler Araştırma Enstitüsü'nde görev yapmış ve bu süreçte gelişimsel yetersizliği olan çocuklarla bireysel ve grup eğitimleri yürütmüştür. 2018-2021 yılları arasında Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü'nde araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2024 yılında doçent ünvanını almış olan Dr. Kıyak'ın bilimsel ilgi alanları arasında bilimsel dayanaklı uygulamalar, etkili öğretim, tek-denekli araştırmalar, davranış problemleri ile öğretmenlerin mesleki gelişimleri yer almaktadır ve uluslararası ve ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makaleleri, kitap bölümleri ve kongrelerde sunulmuş çok sayıda bildirisi bulunmaktadır. Dr. Kıyak 2022 yılından beri Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü'nde çalışmaktadır.
Samet Burak Taylan, lisans eğitimini 2017 yılında Ankara Üniversitesi Zihin Engelliler Öğretmenliği programında almıştır. 2020 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Özel Eğitim yüksek lisans programını tamamlamıştır. Halen aynı enstitüde Özel Eğitim alanında doktora eğitimine devam etmektedir.
ÖZGEÇMİŞ
1. Adı Soyadı : Süleyman Nazif ERİPEK
2. Doğum Tarihi :
3. Unvanı : Prof.Dr.
4. Öğrenim Durumu : Doktora
5. Çalıştığı Kurum : İstanbul Okan Üniversitesi
Derece Alan Üniversite Yıl
Lisans ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ ANKARA ÜNİVERSİTESİ 1970
Lisans
EĞİTİM İDARESİ PLANLAMASIEKONOMİSİ
PR.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 1970
Yüksek Lisans ÖZEL EĞİTİM (YL) (TEZLİ) ANKARA ÜNİVERSİTESİ 1977
Doktora ÖZEL EĞİTİM (DR) ANKARA ÜNİVERSİTESİ 1980
5. Akademik Unvanlar
Yardımcı Doçentlik Tarihi :
Doçentlik Tarihi :
Profesörlük Tarihi :
6. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1. Yüksek Lisans Tezleri
NURTEN RÜYA, Alt özel sınıflardan mezun olan eğitilebilir geri zekalı çocukların
mezuniyet sonrası durumlarının saptanması, Anadolu Üniversitesi, Sosyal
Bilimler Enstitüsü, 1987.
MEHMET GÜNERİ, İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin geliştirilen bir okuma
metnine göre okuma düzeylerinin saptanması, Anadolu Üniversitesi, Sosyal
Bilimler Enstitüsü, 1987.
H.FAKI ÇİFTÇİ, Alt özel sınıf öğretmenlerinin durum ve sorunları, Anadolu
Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1987.
KAMİL ABAŞ, Okullarında rehber öğretmen bulunmayan sınıf rehber
öğretmenlerinin rehberlik uygulamalarının değerlendirilmesi, Anadolu
Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1987.
HARİKA ESEN, Alt özel sınıflara devam eden 4.ve 5.sınıf öğrencilerinin ilkokuma
durumunun belirlenmesi (Bursa ilinde), Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, 1990.
TAN ÖZTEN, İlkokul öğrencilerinde konuşmanın eklemleme bozukluğu yönünden
değerlendirilmesi "Yozgat ili merkezinde", Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, 1990.
KEREM ÇİÇEK, Öğretilebilir çocuklar okulu hayat bilgisi ders programının
değerlendirilmesi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995.
EMİRALİ EVCİMEN, Zihin engelli çocuğu olan ailelerin (Anne ve Babaların)
gereksinimlerinin belirlenmesi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
1996.
NURHAN CORA, Zihinsel engellilerin eğitimleri alanında çalışan öğretmenlerin
yeterlilik düzeylerinin belilenmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal
Bilimler Enstitüsü, 1997.
SENDUR PEKER, Sağırlar ilkokulu öğretim programlarında yer alan beden eğitimi
dersi ile ilgili açıklamaların ve bu açıklamaların uygulamada gözönünde
bulundurulma durumunun değerlendirilmesi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal
Bilimler Enstitüsü, 1997.
AYŞE YILMAZ, İşitme engelli öğrencilerin öğrenme güçlüğü belirtileri gösterme
durumlarının belirlenmesi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002.
DUYGU OKTA, Kaynaştırma sınıflarına devam eden işitme engelli öğrencilere ve
sınıf öğretmenlerine sağlanan özel eğitim hizmetlerinin belirlenmesi, , , 2009.
GÖNÜL DİKİLİ, Zihin yetersizliği tanılı çocuğa sahip ailelerin bakış açısından
uzmanların aileler ile etkileşimlerinin değerlendirilmesi, Anadolu Üniversitesi,
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010.
NEYLAN ÖLMEZ, Zihin yetersizliği olan yetişkin bireylerin yaşam etkinliklerindeki
destek gereksinimleri yoğunluk düzeylerinin belirlenmesi, , , 2018.
Neylan Ölmesin, Zihin yetersizliği olan yetişkin bireylerin yaşam etkinliklerindeki
destek gereksinimleri yoğunluk düzeylerinin belirlenmesi, LEFKE AVRUPA
ÜNİVERSİTESİ, LİSANSÜSTÜ EĞİTİM, ÖĞRETİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, 2018.
Neylan Ölmesin, Zihin yetersizliği olan yetişkin bireylerin yaşam etkinliklerindeki
destek gereksinimleri yoğunluk düzeylerinin belirlenmesi, , , 2018.
NEYLAN ÖLMESİN, Zihin yetersizliği olan yetişkin bireylerin yaşam
etkinliklerindeki destek gereksinimleri yoğunluk düzeylerinin belirlenmesi, , ,
2018.
6.2. Doktora Tezleri
ATİLLA CAVKAYTAR, Zihin engellilere özbakım ve ev içi becerilerinin öğretiminde
bir aile eğitimi programının etkililiği, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, 1998.
ÜMİT ŞAHBAZ, Zihin engelli öğrencilere çarpım tablosunun öğretiminde sabit
bekleme süreli öğretimin hata düzeltmesiz ve hata düzeltmeli uygulamalarının
karşılaştırması, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2005.
FUNDA BOZKURT, Zihinsel yetersiz tanısı alan çocukların tanılama süreçlerinin
betimlenmesi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009.
FUNDA BOZKURT, Zihinsel Yetersiz Tanısı Alan Çocukların Tanılama Süreçlerinin
Belirlenmesi, , , 2009.
Funda bozkurt, Zihinsel yetersiz tanısı alan çocukların tanılama süreçlerinin
belirlenmesi, , , 2009.
7. Yayınlar
7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
7.2. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Özel Eğitim, Mîzânü’l-Edeb, 1979.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Çocuklara Uygun Davranışlar Kazandırma-Davranış
Değiştirme Yöntemleri, Eğitim ve Bilim, 1983.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Özel Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar, Eğitim ve Bilim,
1984.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Normal Sınıflarda Ağır Öğrenen Çocuklar, Eğitim ve
Bilim, 1984.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Normal Sınıflarda İşitme Engelli Çocuklar, Eğitim ve
Bilim, 1984.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Özel Eğitimde Yeni Eğilimler ve Görüşler, Eğitim ve
Bilim, 1989.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Türkiye’de Zihin Engelli Çocukların
Kaynaştırılmalarına İlişkin Olarak Yapılan Çalışmaların Gözden Geçirilmesi,
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2006.
7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan
bildiriler
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Assesing the Verbal Communication Skills of Hearing-
Handicapped Children, International Congress on Education of the Deaf,1990.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, The Special Education in Turkey, Days of
Defectologist Yugoslavia,1998.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, An Evulation of the Research Base About Inclusion of
Special Needs Students in Turkey, International Special Education Congress-
ISEC,2000.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, A Review of Research Conducted in Turkey via
Applied Behavior Analysis in the Education and Training of Children with Mental
Retardation, Sixth International Congress on Behaviorism and the Sciences of
Behavior,2002.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Comparision of Constant Time Procedure with and
Without Error Correction in Teaching Multiplication Table Facts, ABA Annual
Convention, San Francisco, USA, 2003,2003.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Adaptive Behavior Versus Intelligence in Definition
and Diagnosis of Mental Retardation, ABPMC-International Congress,2004.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Influences of AAMR Definitions and Classifications of
Intellectual Disability in Turkey, AAMR-International Summit for Alliance on
Social Inclusion,2006.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, The Place of Applied Behavior Anaysis in Teacher
Training Programs in Turkey, ABA International Conference, 2007,2007.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, The Place of Applied Behavior Analysis in the
UndergraduatePrograms for Training Teachers of Individuals with Intellectual
Disabilities in Turkey, CEC-DDD-11th International Conference on Cognitive
Disabilities/Mental Ratardation, Autism and Other Developmental
Disabilities,2008.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Autism Option in a Teacher Training Program for
Children with Intellectual Disabilities, ABAI Autism Conference,2009.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, The Renaming of Mental Retardation, ACE2010 The
Asian Conference in Education.,2010.
7.4. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Zihin Yetersizliğinin Sınıflamasında Yeni Yaklaşımlar,
24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2014.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Zihin Yetersizliği İşlemsel Tanımının Pratiğe
Yansımaları, 26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2016.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Zihin Yetersizliği Olan Yetişkin Bireylerin Yaşam
Etkinliklerindeki Destek Gereksinimleri Yoğunluk Düzeylerinin Belirlenmesi, 28.
Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2018.
7.5. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Özel Eğitim, 2023.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Zihin Yetersizliği Olan Bireyler ve Eğitimleri, 2023.
7.6. Yazılan ulusal kitaplar veya kitaplarda bölümler
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Davranış bilimleri I., 1986.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Spor Psikolojisi, 1993.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Eğitim Bilimlerinde Çağdaş Gelişmeler, 1993.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Zihinsel Engelli Çocuklar, 1996.
ÖZSOY YAHYA,ÖZYÜREK MEHMET,ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Özel Eğitime Giriş,
1998.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Özel Eğitime Giriş, 2003.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Türkiye’de Eğitim Bilimleri Bir Bilanço Denemesi,
2006.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar, 2009.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Davranış ve Öğrenme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi,
2010.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Psikoloji, 2011.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, İlköğretimde Kaynaştırma, 2012.
ERİPEK SÜLEYMAN NAZİF, Özel Eğitim, 2013.
7.7. Diğer yayınlar
8. Projeler
The situation of individuals with disabilities special education services in Turkey:
From problems/issues to recommandations. Funded by UNESCO Turkey National
Committe and organized by Tohum Autism Foundation., Diğer kamu kuruluşları
(Yükseköğretim Kurumları hariç), 2009.
9. İdari Görevler
2020 - Bölüm Başkanı, İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ
2015 - 2016 Dr Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi Senatör, LEFKE AVRUPA
ÜNİVERSİTESİ
2014 - 2019 Bölüm Başkanı, LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ
2013 - 2014 Bölüm Başkanı, ULUSLARARASI KIBRIS ÜNİVERSİTESİ
2004 - 2011 Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
1994 - 2011 Bölüm Başkanı, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
1994 - 2011 Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
1994 - 2011 Fakülte Kurulu Üyeliği, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
1983 - 1994 Bölüm Başkan Yardımcısı, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
1982 - 1983 Bölüm Başkan Yardımcısı, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
10. Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
• Lefkoşa Şehir Tenis Kulübü (2013)
• Özel Eğitimciler Derneği (2004)
• Eskişehir Organize Sanayi Tenis Kulübü (1990)
11. Ödüller
12. Son İki Yılda Verdiği Lisans ve Lisansüstü Düzeydeki Dersler
• ÖE609 Özel Eğitimde Destek Sistemleri ve Uygulamaları, Doktora, 2017-2018, Ders
Saati: 3
• ÖEÖ501 Zihin Yetersizliğinin Kavramsal ve Kuramsal Temelleri, Yüksek Lisans,
2018-2019, Ders Saati: 3
• ÖEÖ502 Seminer, Yüksek Lisans, 2018-2019, Ders Saati: 3
• ÖEÖ605 Özel Eğitimde Erken Müdahale, Doktora, 2018-2019, Ders Saati: 3
• AÖZE106 Zihin Yetersizliğinde Kavram Öğretimi, Lisans, 2019-2020, Ders Saati: 2
• AÖZE107 Zihin Yetersizliğinde Öğretim Uyarlamaları, Lisans, 2021-2022, Ders
Saati: 2
• AÖZE108 Zihin Yetersizliğinde Kavram Öğretimi, Lisans, 2021-2022, Ders Saati: 2
• AÖZE108 Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi, Lisans, 2021-2022, Ders
Saati: 2
• AÖZE119 Yanlışsız Öğretim, Lisans, 2021-2022, Ders Saati: 2
• ÖZEP109 Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu, Lisans, 2021-2022, Ders
Saati: 2
• ÖZEP110 İşitme ve Görme Yetersizliği, Lisans, 2021-2022, Ders Saati: 2
• ÖZEP205 Erken Çocuklukta Özel Eğitim, Lisans, 2021-2022, Ders Saati: 2
• ÖZEP302 Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi, Lisans, 2021-2022,
Ders Saati: 3
• ÖZEP308 Özel Eğitimde Aile Eğitimi, Lisans, 2021-2022, Ders Saati: 2
• ÖZEP401 Öğretmenlik Uygulaması 1, Lisans, 2021-2022, Ders Saati: 8
• ÖZEP402 Öğretmenlik Uygulaması 2, Lisans, 2021-2022, Ders Saati: 8
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.