Dr. Ozan Filiz, 2018 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri alanında doktora derecesini almıştır. Doktora araştırmasında, ters-yüz öğrenmenin öğretmen adaylarının dijital yetkinlikleri, yenilikçilik eğilimleri ve çevrimiçi katılımları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Halen Sinop Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmakta ve Uzaktan Eğitim Merkezi’nde müdür yardımcılığı görevini yürütmektedir. Güncel araştırma ilgi alanları arasında açık ve uzaktan eğitim, öğrenmede üretken yapay zeka uygulamaları ve eğitsel Web 2.0 araçları bulunmaktadır.
Mete Sipahioğlu is an Associate Professor and the coordinator of European Mobilities at Samsun University, Türkiye. He holds a BA in ELT, MA and PhD in Educational Sciences with a specialization in Educational Administration, Leadership and Policy Studies. He was an exchange PhD student at IOE, University College London. His major research interests lie in the area of Teacher Education, Educational Leadership and Internationalization of HEIs.
He was born in 1972 in Enez District of Edirne, he attended primary and secondary school in his village and high school in Tekirdağ. In 1989, he graduated from Ankara University, Faculty of Educational Sciences, Educational Administration and Planning undergraduate program in 1993. Afterwards, he worked as a teacher first in Erzurum and then in Ankara. During this period, he completed his master's degree in 1999 and received his master's degree from Ankara University Institute of Social Sciences. In 2000, he started to work as a research assistant at Sakarya University Faculty of Education. He worked as a research assistant at Ankara University Faculty of Educational Sciences between 2022-2004 and received his doctorate degree in Educational Administration from Ankara University Institute of Educational Sciences in 2004. In 2005, he was appointed as an assistant professor at Sakarya University Faculty of Education. In 2007-2008 academic year, she worked as a visiting professor at Western Michigan University in the USA. He received the titles of Associate Professor in 2011 and Prof. in 2017 at Sakarya University Faculty of Education and still continues to work at this university.
Head of Department / Pedagogy and Psychology / Faculty of Pedagogical Nakhchivan State University
1984 yılında Ankara’da doğmuştur. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da Talat Paşa ve Ahmet Yesevi İlköğretim okullarında tamamlamıştır. Lise öğrenimini Ankara Atatürk Lisesi’nde tamamlamıştır. Lisans eğitimini 2007 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda tamamlamıştır. Yüksek lisans ve Doktora eğitimlerini de Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı’nda tamamlamıştır. Yüksek Lisans eğitiminde “Geniş Etkili Güncel Konuların Bilimin Doğası Anlayışı Üzerine Etkisini” araştırırken, doktora eğitiminde “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı ve Aktif Öğrenme Yöntemlerinin Çevre Eğitimi Üzerine Etkisinin Sistematik İncelemesi ve Meta-Analizi” başlıklı doktora çalışmasını TÜBİTAK bursiyeri olarak tamamlamıştır. Ayrıca 2016 yılında Anadolu Üniversitesi Felsefe bölümünden mezun olmuştur. 2009 yılında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nde araştırma görevlisi olarak görevine başlamıştır. Bu süreçte, fen öğretimi laboratuvar uygulamaları I-II, fen ve teknoloji laboratuvar uygulamaları I-II, genel kimya laboratuvar uygulamaları I-II, genel biyoloji laboratuvar uygulamaları I-II ve genel fizik laboratuvar uygulamaları I-II derslerine asistanlık yapmıştır. 2018-2023 yılları arasında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında doktor öğretim olarak devam etmiştir. Bu süreçte fen bilgisi öğretmenliği, matematik öğretmenliği, okul öncesi öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği ana bilim dallarında çeşitli dersler vermiştir. Aynı zamanda Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Bölüm Başkan Yardımcılığı, Uzaktan Eğitim Merkezi Müdür Yardımcılığı, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanlığı, Farabi Koordinatörlüğü ve Bologna Koordinatörlüğü gibi çeşitli idari görevlerde bulunmuştur. 2023 yılında doçentlik unvanını almıştır. Halen fen bilgisi eğitimi alanında lisans ve lisansüstü seviyede derslere devam etmektedir. Çevre sorunları, çevre kirliliği, sürdürülebilirlik, sürdürülebilir çevre eğitimi, küresel iklim değişikliği, basit makineler, benlik saygısı, üstbiliş, STEAM, STEM, yeni çevresel paradigma, fen ve teknoloji dersi öğretim programları ve fen öğretimi laboratuvar uygulamaları gibi çeşitli konularda uluslararası ve ulusal makaleleri, kitapları ve bildirileri bulunmaktadır. Ayrıca biri uluslararası projede araştırmacı olmak üzere, iki defa TÜBİTAK 4004 doğa eğitimi projesinde, bir defa TÜBİTAK 4005 öğretmen eğitimi projesinde ve MEB iş birliği ile hazırlanan HAMİ projesinde uzman olarak görev yapmıştır. Halen Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında görevine devam etmektedir.
Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından çıkartılan Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi üçüncü sayısı olan HAZİRAN 2025 için makale kabulüne başlamıştır. Makale süreçleri sadece Dergi Park sistemi üzerinden işletilecek olup Makale Gönder butonu üzerinden makale kabul edilecektir.
Açık Erişim Politikası: Bu dergi, araştırmaların kamuya ücretsiz olarak sunulmasının daha büyük bir küresel bilgi alışverişini desteklemesi ilkesiyle içeriğine anında açık erişim sağlar.
Open Access Policy: This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.