Sense of belonging Support Teacher career motivation Teacher education
Bu araştırmada, öğretmen adaylarının sınıfa aitlik ve algılanan destek düzeylerinin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyona katkısının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, Ege Bölgesindeki bir devlet üniversitesinde, fen bilgisi, sosyal bilgiler, Türkçe ve matematik öğretmenliği alanlarında öğrenim gören toplam 670 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Öğretmenin Seçimine Etki Eden Faktörler, Okula Aidiyet Duygusu ve Destek Ölçekleri kullanılmıştır. Veriler hiyerarşik çoklu regresyon analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Analiz sonuçları, sınıf aidiyeti duygusu ile öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyon arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak, destek türleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyon arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğu ve öğretim üyelerinden alınan desteğin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonun en güçlü belirleyicisi olduğu belirlenmiştir. Eğitimsel uygulamalar ve öneriler tartışılmıştır.
Aitlik algısı Destek Öğretmen kariyer motivastonu Öğretmen Eğitimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 4 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0