avatar
İbrahim Uysal Assoc. Prof. Dr. BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Publication 23 Review 49 CrossRef Cited 82 TR Dizin Cited 54
23 Publication
49 Review
82 CrossRef Cited
54 TR Dizin Cited

Research Fields

Open and Distance Learning Measurement Theories and Applications in Education and Psychology Scale Development Cross-Cultural Scale Adaptation Similation Study

Institution

BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ

Popular Publications

5

1

2378

A Phenomenological Study on the Effectiveness of Curriculum and Course Information Packages in the Bologna Process
Authors: Seval Fer , Hülya Kelecioğlu, Derya Çobanoğlu Aktan, Sevinç Gelmez Burakgazi, Özlenen Özdiyar , Funda Uysal , Nermin Kıbrıslıoğlu Uysal , İbrahim Uysal , Levent Ertuna
Published: 2019 , Yükseköğretim Dergisi
DOI: 10.2399/yod.18.037
CITED 2 FAVORITE 1 TOTAL DOWNLOAD COUNT 637

2

1

637

0

1

772

Publications

1

772

0

631

Normal Distribution Dilemma
DOI: 10.18039/ajesi.962653
FAVORITE 0 TOTAL DOWNLOAD COUNT 11843

0

11843

0

2604

0

884

FAKTÖR ÇIKARMA YÖNTEMLERİNİN PARALEL ANALİZ SONUÇLARINA ETKİSİ
Published: 2021 , Trakya Eğitim Dergisi
DOI: 10.24315/tred.747075
FAVORITE 0 TOTAL DOWNLOAD COUNT 1197

0

1197

0

1472

Çizgi Filmlerin İlkokul Öğrencilerinin Duyuşsal Özelliklerine Etkisine Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Authors: İbrahim Uysal , Selin Sarıça
Published: 2019 , İlköğretim Online
DOI: 10.17051/ilkonline.2018.466347
FAVORITE 0 TOTAL DOWNLOAD COUNT 581

0

581

0

1147

1

637

0

870

1

2378

0

8666

Publications

3

0

1743

Normal Distribution Dilemma
DOI: 10.18039/ajesi.962653
CITED 35 FAVORITE 0 TOTAL DOWNLOAD COUNT 11843

35

0

11843

1

0

996

4

0

2604

4

0

884

FAKTÖR ÇIKARMA YÖNTEMLERİNİN PARALEL ANALİZ SONUÇLARINA ETKİSİ
Published: 2021 , Trakya Eğitim Dergisi
DOI: 10.24315/tred.747075
CITED 3 FAVORITE 0 TOTAL DOWNLOAD COUNT 1197

3

0

1197

1

0

1894

10

0

1472

Çizgi Filmlerin İlkokul Öğrencilerinin Duyuşsal Özelliklerine Etkisine Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Authors: İbrahim Uysal , Selin Sarıça
Published: 2019 , İlköğretim Online
DOI: 10.17051/ilkonline.2018.466347
CITED 1 FAVORITE 0 TOTAL DOWNLOAD COUNT 581

1

0

581

Comparison of factor retention methods on binary data: A simulation study
Published: 2019 , Turkish Journal of Education
DOI: 10.19128/turje.518636
CITED 5 FAVORITE 0 TOTAL DOWNLOAD COUNT 1147

5

0

1147

A Phenomenological Study on the Effectiveness of Curriculum and Course Information Packages in the Bologna Process
Authors: Seval Fer , Hülya Kelecioğlu, Derya Çobanoğlu Aktan, Sevinç Gelmez Burakgazi, Özlenen Özdiyar , Funda Uysal , Nermin Kıbrıslıoğlu Uysal , İbrahim Uysal , Levent Ertuna
Published: 2019 , Yükseköğretim Dergisi
DOI: 10.2399/yod.18.037
CITED 2 FAVORITE 1 TOTAL DOWNLOAD COUNT 637

2

1

637

5

1

2378

Interactive Guide Tool
If you want to see the panel introduction, you can click Start Tour.