Doç. Dr. Mehmet Ali BAHAR, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği lisans programından 2008 yılında "fakülte birincisi" derecesiyle mezun olmuştur. 2008-2010 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığında kadrolu Türkçe öğretmeni olarak görev yapmıştır. ÇOMÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında 2010 yılında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. Doktora eğitimini Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Türkçe Eğitimi Bilim Dalında 2017'de gerçekleştirmiştir. Amasya ve Yozgat Bozok üniversitelerindeki görevlerini takiben 2020 yılında Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında göreve başlamış ve 2021 yılında Türkçe eğitimi alanında doçent ünvanı almıştır. Araştırmacı Amasya Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin kurucu müdürlüğü ile Erciyes Üniversitesi Kariyer Yönlendirme ve Bilgilendirme Merkezinin müdür vekili görevlerinde bulunmuştur.
Doç. Dr. Mehmet Ali BAHAR, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği lisans programından 2008 yılında "fakülte birincisi" derecesiyle mezun olmuştur. 2008-2010 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığında kadrolu Türkçe öğretmeni olarak görev yapmıştır. ÇOMÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında 2010 yılında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır. Doktora eğitimini Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Türkçe Eğitimi Bilim Dalında 2017'de gerçekleştirmiştir. Amasya ve Yozgat Bozok üniversitelerindeki görevlerini takiben 2020 yılında Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında göreve başlamış ve 2021 yılında Türkçe eğitimi alanında doçent ünvanı almıştır. Araştırmacı Amasya Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin kurucu müdürlüğü ile Erciyes Üniversitesi Kariyer Yönlendirme ve Bilgilendirme Merkezinin müdür vekili görevlerinde bulunmuştur.
1997 yılında Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümünden (Tarih yan alanı) mezun oldu. Gazi Üniversitesi’nde Tarih Eğitimi alanında 2000'de yüksek lisans, 2006'da doktora mezunu oldu. 2010’da tarih eğitimi doçenti, 2016’da ise profesör oldu. Gazi, Ahi Evran, Marmara, Sakarya, İstanbul üniversitelerinde çalıştı. Yazar 2010!dan beri tarihyazımı ve metodolojisi alanında ağırlıklı olmak üzere tarih eğitiminde yayın üretmeye devam etmektedir. TUHED (Turkish History Educational Journal) ile tarihyazımı dergilerinin Başeditörü, her yıl bir üniversitenin ev sahipliğinde temalı olarak düzenlenen Tarihyazımı Çalıştaylarının eş başkanı, yine her yıl bir üniversitenin ev sahipliğinde düzenlenen ISHE (Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu) aktif düzenleme kurulu üyesidir.
Şimşek, 2016-2019 yılları arasında Eğitim Fakülteleri Programları Akreditasyon Derneği (EPDAD) yönetim kurulu üyesi olarak görev yapmıştır. 2017’den beridir YÖKAK izleme-değerlendirme ve akreditasyon süreçlerinde takım başkanı, değerlendirici ve izleyici olarak görev almaktadır. 2021-2023 arasında İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatörü olarak görev yaptı. Halen üniversitenin Sosyal Bilimler Etik Kurul üyeliği, Akademik Teşvik Üst Komisyon üyeliği gibi akademik temsili içeren görevleri de yerine getirmektedir.
Editörlüğünde Yayınlanmış Kitapları: Türkiye’de Tarihyazımı (2011), Tarih Nasıl Yazılır? (2011), Tarih için Metodoloji (2015), Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi (2016), Türk Tarihçileri (2016), Dünyada Tarihçilik (2017), Yaşayan Türk Tarihçileri (2017), Türkiye’de Tarih Eğitimi (2017), Akademik Tarihçilik (2017) Dünyada Türk İmajı (2018), Türk Tarihinin ve Tarihçiliğinin Meseleleri (2019), Modern Türkiye Tarihi (2019), Tarih Ders Kitaplarında İmajlar: Devletler Halklar Kişiler (2019), Türk Tarihçiliğinde Tezler Teoriler (2019), Dünyada Tarihçiliğin Gündemi (2020), Tarihçilikte Disiplinlerarasılık Fırsat mı Sınırlılık mı (2021), Tarihçilikte Yeni Yaklaşımlar: Eski Kaynakları Yeniden Düşünmek (2022), Türkiye'de Tarihçilik ve Kültür Endüstrisi (2023).
Telif Kitapları: Cacabey ve Medresesi (2006), Öğretmenler için Yerel Tarih El Kitabı (2015), Gerçekten Öyle mi Olmuş? (2019) ve Tarih Ne İşe Yarar? (2022), Fetih ve Fatih (Emel Akbaş ile birlikte-2023).
Bunlar dışında yazarın yüz civarında makalesi, bildirisi ve başka kitaplarda bölümleri de vardır. Pek çok doktora ve yüksek lisans öğrencisi yetiştirmiş ve yetiştirmektedir. Halen, İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesinde Prof. Dr. olarak çalışmaya devam etmektedir.
Türkçe Eğitimi ABD öğr. üyesi
Dr. E. Wayne Ross, Kanada, Vancouver'daki British Columbia Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde profesördür. Öğretmenlerin çalışmaları üzerindeki toplumsal ve kurumsal bağlamların etkisi ve demokratik bir toplum inşa etmede müfredat ve öğretimin rolüyle ilgilenen bir sosyal bilgiler eğitimcisidir.
Son yıllarda, hem kapitalist okullaşmaya yönelik radikal bir eleştiri hem de öğretmenlerin, öğrencilerin ve diğer paydaşların onun uyumlu, anti-demokratik, anti-kolektif ve baskıcı potansiyellerine direnmelerini sağlayacak araçlar geliştirme çabasıyla neoliberalizmin ve küresel eğitim reformu hareketinin müfredat ve öğretim üzerindeki etkisini incelemiştir.
Dr. Ross, sosyal bilgiler, eleştirel pedagoji ve sosyal adalet eğitimi üzerine 25'ten fazla kitap yazmış ve düzenlemiştir. Bunlar arasında The Social Studies Curriculum: Purposes, Problems and Possibilities (SUNY Press), Social Studies Education in Latin America, with Sebastián Plá (Routledge) ve Rethinking Social Studies: Critical Pedagogy and the Pursuit of Dangerous Citizenship (Information Age Press) bulunmaktadır. Dört kitabı Amerikan Eğitim Çalışmaları Derneği'nden Eleştirmenlerin Tercihi Kitap Ödülü'nü kazandı.
Makaleleri Theory & Research in Social Education; Review of Education, Pedagogy, and Cultural Studies; Journal for Critical Educational Policy Studies; Educational Studies; Journal of Teacher Education; Works & Days ve diğer birçok dergide yayınlandı.
Dr. Ross, akademik çalışmalarının yanı sıra eğitim ve sosyal konular üzerine gazete ve dergilerde kapsamlı yazılar yazdı ve Kanada, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa'daki radyo ve televizyon yayınlarına katkıda bulundu. Eğitim aktivizmi, diyalog ve doğrudan eylem yoluyla demokratik bir toplum üzerinde çalışan bir eğitimciler, ebeveynler ve öğrenciler grubu olan The Rouge Forum'un oluşturulmasında önemli bir rol oynamayı içerir.
Dr. Ross, Institute for Critical Education Studies'in kurucu ortağı ve eş direktörüdür ve Enstitü'nün amiral gemisi, açık erişimli dergileri olan Critical Education and Workplace: A Journal for Academic Labor'un baş editörüdür.
Ayrıca 1997'den beri çevrimiçi olan ve Marksist gelenek içinde çalışan yazarların makalelerini, röportajlarını, şiirlerini ve incelemelerini yayınlayan açık erişimli, akran denetimli, disiplinler arası bir dergi olan Cultural Logic'in ortak editörüdür.
Eski bir ortaöğretim sosyal bilgiler (8 ila 12. sınıflar) ve Kuzey Carolina ve Georgia'da gündüz bakım öğretmeni olan Dr. Ross, 2004'te UBC'ye gelmeden önce Louisville Üniversitesi'nde Seçkin Üniversite Bilgini ve Öğretim ve Öğrenme Bölüm Başkanıydı. Ayrıca Albany'deki New York Eyalet Üniversitesi ve SUNY'deki Binghamton Üniversitesi'nde ders verdi.
Galip Yüksel, Gazi Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalından mezun oldu (1987). Aynı üniversitede Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında Yüksek Lisans (1990) ve doktora eğitimlerini (1997) tamamladı.
Yüksel, akademik iş yaşamına 1992 yılında Gazi Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalında öğretim görevlisi olarak başladı, daha sonra yardımcı doçent (2000-2005) ve doçent (2005-2010) olarak çalıştı. 2010 yılından bu yana da profesör olarak aynı anabilim dalında çalışmaktadır.
Yedek Subay olarak vatani görevini yapan Yüksel, G.Ü. Tıp Fakültesi Sigara Bıraktırma Ünitesi kuruluşunda gönüllü olarak çalıştı (2001), Michigan State Üniversitesi (2003) ve Florida Üniversitesi’nde (2016) misafir öğretim üyesi olarak bulundu.
Bölüm başkan yardımcılığı (2005-2013), Göç Araştırma ve Uygulama Merkezi müdür yardımcılığı (2003–2008) ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik anabilim dalı başkanlığı yaptı.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisinde editör yardımcısı olarak çalışan Yüksel, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi editörler kurulu ve Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği (TPDR) üyesidir.
Gazi Üniversitesi Öğretim Elemanları Profili (2003) ve Türkiye Üniversiteleri Araştırmalarında (2006) proje başkan yardımcısı, Dezavantajlı Çocukların Eğitime Etkin Katılımı (2006) ve Ergenlerin Çalışma Anlayışının İncelenmesi projelerinde proje yürütücüsü olarak çalıştı.
Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu Üyesi olarak görev yaptı (2005-2010; 2019-2020).
Yüksel, makale ile kitap bölümlerinin yanında Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi (Santrock, 2021), Eğitim Psikolojisi: Kuram ve Uygulama (Slavin, 2019) ve Yardım sanatını öğrenme: Temel yardım becerileri ve teknikleri (Young, 2021) kitaplarının çeviri editörüdür. Psikolojik danışma ve rehberlik anabilim dalında lisans ve lisansüstü düzeyinde dersler yürütmekte ve danışmanlıklar yapmakladır.
Halen, Gazi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı öğretim üyesi olarak; psikolojik danışman eğitimi ve yetkinlikleri, çevrimiçi psikolojik danışma, sosyo-duygusal gelişim, öğrenme ve gelişimde kültürel perspektifler üzerine araştırmalarını sürdürüyor.
Eğitim programları ve öğretmen yetistirme.
Prof. Dr. SÜLEYMAN İNAN
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü’nde öğretim üyesidir. Akademik kariyeri sürecinde Marmara, Ege, Pamukkale ve Süleyman Demirel Üniversitelerinden dersler aldı. 2013’te Türkiye Cumhuriyeti Tarihi bilim dalında profesör oldu. Aynı yıl, kısa bir süre YÖK bursuyla İngiltere’de misafir araştırmacı olarak bulundu. Bilimsel ve kamu yararı gözeten bazı projelerin içinde yer aldı. Bunlardan yürütücülüğünü üstlendiği bir bilim okulu projesi olan KÜBİY (Küçük Bilim İnsanları Yetişiyor) TÜBİTAK etiketi aldı. “Adnan Menderes Müzesi”nin akademik danışmanlığını yaptı.
Disiplinler arası çalışmayı seven ve kendisini daha çok bir sosyal bilimci olarak gören İnan’ın çalışma alanı çoğunlukla tarih, siyaset ve eğitim üçgeninde gezindi. Adnan Menderes (Liberte Yay.), Necip Ali Küçüka (Atatürk Araştırma Merkezi Yay.) ve İsmet İnönü’nün (Türkiye’nin 1950’li Yılları ve Türkiye’nin 1960’lı Yılları kitabı içinde, İletişim Yay.) biyografilerini yazdı. Yakın Dönem Türk Politik Tarihi (Anı Yay.), İnkılap Dersleri (Kafka Kitabevi Yay.), Sosyal Bilgiler Eğitimine Giriş (Anı Yay.), Popüler Tarih Sözlüğü (Adres Yay.), Siyaset Okuryazarlığı (Yeni İnsan Yay.), Epigram (Liman Yayınları) kitaplarının hem editörlüğünü hem de yazarlığını yaptı.
Middle Eastern Studies, History Studies, Türkiye Günlüğü, New Perspectives on Turkey, Bilgi&Bellek gibi dergilerde yayımlanmış makaleleri bulunmaktadır.
Çocuk ve gençlere yönelik bir eğitim materyali iddiasıyla çıkan Genç Bilgi: Siyaset (Doğan Egmont) kitabının yazarı olan İnan, SOs+a kısa adıyla siyaset okuryazarlığı üzerine seminer ve atölye eğitimlerini, geliştirdiği 4 modül (Çocuk-Öğretmen-Yetişkin ve Akademisyenler) üzerinden sürdürmeye devam ediyor. Ayrıca (www.siyasetokuryazarlik.com.tr) sitesinin kurucusu ve yöneticisidir.
1988 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliğinden mezun; aynı üniversitenin İnkılap Tarihi Enstitüsünden "Öğretim Programı ve Ders Kitapları Açısından Türkiye'deki Tarih Öğretimi" adlı tez ile mezun oldu. 1995-1999 yılları arasında YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi çerçevesinde Leeds Üniversitesinde EdD doktora programına devam etti ve "A Comparison Between English and Turkish History Textbooks: Design, Construction and Usability Issues adlı teziyle mezun oldu. Çalışma alanları; kanıt temelli öğrenme, empati, ders kitapları, öğrenme kuramları/yöntemleri, eylem araştırmasıdır.
Hatice Çillar Sagnak, Yozgat Bozok Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü'nde Dr. Öğr. Üyesi olarak görev yapmakta ve Eğitim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Araştırma Grubu'nu yönetmektedir. Araştırma odağı öğretmen eğitiminde teknoloji, hizmet öncesi öğretmen eğitimi, program geliştirme ve program değerlendirmedir. Ayrıca yükseköğretim kurumlarındaki öğretim üyelerinin teknoloji entegrasyon davranışlarını incelemektedir. Dr. Cilsalar Sagnak, Erciyes Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü'nden lisans, Erciyes Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü'nden yüksek lisans ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü'nden doktora derecesine sahiptir.
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.