Dergi Kurulları

Dergi Yönetimi-Dergi Sahibi

Prof. Dr. İbrahim BAYAZIT Bir kuruma bağlı değildir Türkiye
Eğitim

Baş Editör

Doç. Dr. Mehmet Ali BAHAR, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği lisans programından 2008 yılında "fakülte birincisi" derecesiyle mezun olmuş ve aynı yıl ilk atama ile aynı ile kadrolu Türkçe öğretmeni olarak atanmıştır. ÇOMÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında aldığı yüksek lisans eğitimini 2010 yılında tamamlamış ve aynı yıl Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümüne  araştırma görevlisi olarak atanmış, Dokuz Eylül Üniversitesinde devam ettiği altı aylık yabancı dil eğitimini takiben Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Türkçe Eğitimi Bilim Dalında doktora eğitimine başlamış ve öğrenimi süresince bu üniversiteye görevlendirilmiştir. Okuma eğitimi alanında hazırladığı doktora tezini 2017 yılında başarıyla savunan Bahar, kadrosunun bulunduğu Amasya Üniversitesine dönmüş ve bu üniversitenin Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin "kurucu müdürlüğü"nde bulunmuştur. Üç yarı yıl Yozgat Bozok Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında "doktor öğretim üyeliği" yapan araştırmacı buradaki görevi sırasında Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu'nda görev almıştır. 2020 yılında Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitim Bölümü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında göreve başlayan araştırmacı, 2021 yılında Türkçe eğitimi alanında "doçent" ünvanı almıştır. Bahar, diğer yönetsel görevlerinin yanı sıra 2021 yılından bu yana Erciyes Eğitim Dergisi'nin (Erciyes Journal of Education) editörlük/baş editörlüğünü üstlenmiştir. Araştırmacı okuma eğitimi başta olmak üzere Türkçe eğitimi alanıyla ilgili çeşitli alanlarda bilimsel yayımlara imza atmıştır.  

Dil Edinimi, Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi , Metindilbilim, Türkçe Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi

Editör

Doç. Dr. Ebru EZBERCİ ÇEVİK ERCİYES ÜNİVERSİTESİ Türkiye Web
Eğitim, Fen Bilgisi Eğitimi

Editör Yardımcısı

Doç. Dr. Dürdane LAFÇI-TOR ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Eğitim

Alan Editörleri

Dr. Öğr. Üyesi Mesut TÜRK AMASYA ÜNİVERSİTESİ, AMASYA TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU Türkiye
Eğitim, Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem
Prof. Dr. Hüseyin ARAK ERCIYES UNIVERSITY Türkiye
Alman Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Karşılaştırmalı ve Ulusötesi Edebiyat
Prof. Dr. Semra DEMİR BAŞARAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Öğretim Tasarımı, Çok Kültürlü Eğitim, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Dr. Naime ELCAN KAYNAK Erciyes Üniversitesi Türkiye
Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Program Geliştirme
Doç. Dr. Fulya ÖNER ARMAĞAN erciyes üniversitesi Türkiye
Fen Bilgisi Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Emine YAVUZ Erciyes Üniversitesi Türkiye
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Ulusal ve Uluslararası Başarı Karşılaştırmaları, Eğitimin Kültürler Arası Karşılaştırmaları:Uluslararası Sınavlar, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer)
Dr. Öğr. Üyesi Servet Merve KIRNAP DÖNMEZ ERCİYES ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Matematik Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Hilal GENÇ ÇOPUR ERCİYES ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Okul Öncesi Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emin ÖZTÜRK ERCİYES ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitim, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi
Doç. Dr. Asena AYVAZ CAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM DALI Türkiye Web
Eğitim, Sınıf Eğitimi, Matematik Eğitimi
Prof. Dr. Zeynep BAYKAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ Türkiye
Halk Sağlığı, Koruyucu Sağlık Hizmetleri, Tıp Eğitimi
Prof. Dr. Elvan YALÇINKAYA Erciyes Üniversitesi Türkiye
Eğitim

Doç. Dr. Mehmet Ali BAHAR, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği lisans programından 2008 yılında "fakülte birincisi" derecesiyle mezun olmuş ve aynı yıl ilk atama ile aynı ile kadrolu Türkçe öğretmeni olarak atanmıştır. ÇOMÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında aldığı yüksek lisans eğitimini 2010 yılında tamamlamış ve aynı yıl Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümüne  araştırma görevlisi olarak atanmış, Dokuz Eylül Üniversitesinde devam ettiği altı aylık yabancı dil eğitimini takiben Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Türkçe Eğitimi Bilim Dalında doktora eğitimine başlamış ve öğrenimi süresince bu üniversiteye görevlendirilmiştir. Okuma eğitimi alanında hazırladığı doktora tezini 2017 yılında başarıyla savunan Bahar, kadrosunun bulunduğu Amasya Üniversitesine dönmüş ve bu üniversitenin Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin "kurucu müdürlüğü"nde bulunmuştur. Üç yarı yıl Yozgat Bozok Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında "doktor öğretim üyeliği" yapan araştırmacı buradaki görevi sırasında Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu'nda görev almıştır. 2020 yılında Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitim Bölümü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında göreve başlayan araştırmacı, 2021 yılında Türkçe eğitimi alanında "doçent" ünvanı almıştır. Bahar, diğer yönetsel görevlerinin yanı sıra 2021 yılından bu yana Erciyes Eğitim Dergisi'nin (Erciyes Journal of Education) editörlük/baş editörlüğünü üstlenmiştir. Araştırmacı okuma eğitimi başta olmak üzere Türkçe eğitimi alanıyla ilgili çeşitli alanlarda bilimsel yayımlara imza atmıştır.  

Dil Edinimi, Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi , Metindilbilim, Türkçe Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi
Doç. Dr. Gürkan MORALI ERCİYES ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Türkçe Eğitimi
Dr. Ufuk GİRGİN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ Türkiye
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Edinimi
Ayşenur GÜNDÜZ ERCİYES ÜNİVERSİTESİ Türkiye

Dil Editörleri

Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ŞAHAN ERCIYES UNIVERSITY Türkiye
Dil Edinimi
Dr. Ufuk GİRGİN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ Türkiye
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Edinimi
Dr. Yasemin ACAR Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Alman Dili Eğitimi ABD Türkiye Web
Söylem ve Bağlamsal Dilbilim, Alman Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Eğitim, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Arş. Gör. Sercan Volkan ŞAHİN Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi ABD Türkiye Web
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce

İstatistik Editörleri

Prof. Dr. Mustafa ÇELEBİ Bir kuruma bağlı değildir Türkiye
Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Öğretim Tasarımı, Informal Öğrenme, Çok Kültürlü Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Gökhan KUMLU SİNOP ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Ölçek Geliştirme, Standart Belirleme ve Normlar, Kültürlerarası Ölçek Uyarlama, Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Bilgisayar Tabanlı Sınav Uygulamaları, Ulusal ve Uluslararası Başarı Karşılaştırmaları, Eğitimin Kültürler Arası Karşılaştırmaları:Uluslararası Sınavlar, Similasyon çalışmaları, Fen Bilgisi Eğitimi, İstatistiksel Analiz Teknikleri, Klasik Test Kuramları, Madde-Cevap Kuramı, Test Kuramları, Test Standarizasyonu ve Norm Geliştirme, Test, Ölçme ve Psikometri (Diğer)
Dr. Öğr. Üyesi Emine YAVUZ Erciyes Üniversitesi Türkiye
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Ulusal ve Uluslararası Başarı Karşılaştırmaları, Eğitimin Kültürler Arası Karşılaştırmaları:Uluslararası Sınavlar, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer)

Redaktör

Doç. Dr. Erol AKSOY ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Çocuk Edebiyatı , Türk Halk Bilimi, Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Hilal GENÇ ÇOPUR ERCİYES ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Okul Öncesi Eğitim
Arş. Gör. Rabia ASAL ÖZKAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye Web
Temel Eğitim

Sekreterya

Arş. Gör. Yeliz ABBAK Bir kuruma bağlı değildir Türkiye
Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme
Arş. Gör. Yüksel Büşra YÜKSEL AYKANAT ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Okul Öncesi Eğitim

Mizanpaj Editörü

Arş. Gör. Rabia ASAL ÖZKAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye Web
Temel Eğitim

Yayım Kurulu

Prof. Dr. Ahmet ŞİMŞEK ISTANBUL UNIVERSITY-CERRAHPASA, HASAN ALİ YÜCEL FACULTY OF EDUCATION Türkiye Web

1997 yılında Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümünden (Tarih yan alanı) mezun oldu. Gazi Üniversitesi’nde Tarih Eğitimi alanında 2000'de yüksek lisans, 2006'da doktora mezunu oldu. 2010’da tarih eğitimi doçenti, 2016’da ise profesör oldu. Gazi, Ahi Evran, Marmara, Sakarya, İstanbul üniversitelerinde çalıştı. Yazar 2010!dan beri tarihyazımı ve metodolojisi alanında ağırlıklı olmak üzere tarih eğitiminde yayın üretmeye devam etmektedir. TUHED (Turkish History Educational Journal) ile tarihyazımı dergilerinin Başeditörü, her yıl bir üniversitenin ev sahipliğinde temalı olarak düzenlenen Tarihyazımı Çalıştaylarının eş başkanı, yine her yıl bir üniversitenin ev sahipliğinde düzenlenen ISHE (Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu) aktif düzenleme kurulu üyesidir.
Şimşek, 2016-2019 yılları arasında Eğitim Fakülteleri Programları Akreditasyon Derneği (EPDAD) yönetim kurulu üyesi olarak görev yapmıştır. 2017’den beridir YÖKAK izleme-değerlendirme ve akreditasyon süreçlerinde takım başkanı, değerlendirici ve izleyici olarak görev almaktadır. 2021-2023 arasında İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatörü olarak görev yaptı. Halen üniversitenin Sosyal Bilimler Etik Kurul üyeliği, Akademik Teşvik Üst Komisyon üyeliği gibi akademik temsili içeren görevleri de yerine getirmektedir.
Editörlüğünde Yayınlanmış Kitapları: Türkiye’de Tarihyazımı (2011), Tarih Nasıl Yazılır? (2011), Tarih için Metodoloji (2015), Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi (2016), Türk Tarihçileri (2016), Dünyada Tarihçilik (2017), Yaşayan Türk Tarihçileri (2017), Türkiye’de Tarih Eğitimi (2017), Akademik Tarihçilik (2017) Dünyada Türk İmajı (2018), Türk Tarihinin ve Tarihçiliğinin Meseleleri (2019), Modern Türkiye Tarihi (2019), Tarih Ders Kitaplarında İmajlar: Devletler Halklar Kişiler (2019), Türk Tarihçiliğinde Tezler Teoriler (2019), Dünyada Tarihçiliğin Gündemi (2020), Tarihçilikte Disiplinlerarasılık Fırsat mı Sınırlılık mı (2021), Tarihçilikte Yeni Yaklaşımlar: Eski Kaynakları Yeniden Düşünmek (2022), Türkiye'de Tarihçilik ve Kültür Endüstrisi (2023).
Telif Kitapları: Cacabey ve Medresesi (2006), Öğretmenler için Yerel Tarih El Kitabı (2015), Gerçekten Öyle mi Olmuş? (2019) ve Tarih Ne İşe Yarar? (2022), Fetih ve Fatih (Emel Akbaş ile birlikte-2023).
Bunlar dışında yazarın yüz civarında makalesi, bildirisi ve başka kitaplarda bölümleri de vardır. Pek çok doktora ve yüksek lisans öğrencisi yetiştirmiş ve yetiştirmektedir. Halen, İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesinde Prof. Dr. olarak çalışmaya devam etmektedir. 

Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Tarih Eğitimi, Tarihyazımı, Tarih Metodolojisi, Tarihçilik Eğitimi , Tarih Politikası, Tarih Teorisi
Prof. Dr. Ali GÖÇER Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkiye Web

Türkçe Eğitimi ABD öğr. üyesi

Eğitim, Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi
Prof. Dr. Aysel ESEN ÇOBAN HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Okul Öncesi Eğitim
Prof. Dr. Cemalettin IŞIK Erciyes Üniversitesi Türkiye
Matematik Eğitimi
Prof. Dr. E. Wayne ROSS Bir kuruma bağlı değildir Kanada Web

Dr. E. Wayne Ross, Kanada, Vancouver'daki British Columbia Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde profesördür. Öğretmenlerin çalışmaları üzerindeki toplumsal ve kurumsal bağlamların etkisi ve demokratik bir toplum inşa etmede müfredat ve öğretimin rolüyle ilgilenen bir sosyal bilgiler eğitimcisidir.

Son yıllarda, hem kapitalist okullaşmaya yönelik radikal bir eleştiri hem de öğretmenlerin, öğrencilerin ve diğer paydaşların onun uyumlu, anti-demokratik, anti-kolektif ve baskıcı potansiyellerine direnmelerini sağlayacak araçlar geliştirme çabasıyla neoliberalizmin ve küresel eğitim reformu hareketinin müfredat ve öğretim üzerindeki etkisini incelemiştir.

Dr. Ross, sosyal bilgiler, eleştirel pedagoji ve sosyal adalet eğitimi üzerine 25'ten fazla kitap yazmış ve düzenlemiştir. Bunlar arasında The Social Studies Curriculum: Purposes, Problems and Possibilities (SUNY Press), Social Studies Education in Latin America, with Sebastián Plá (Routledge) ve Rethinking Social Studies: Critical Pedagogy and the Pursuit of Dangerous Citizenship (Information Age Press) bulunmaktadır. Dört kitabı Amerikan Eğitim Çalışmaları Derneği'nden Eleştirmenlerin Tercihi Kitap Ödülü'nü kazandı.

Makaleleri Theory & Research in Social Education; Review of Education, Pedagogy, and Cultural Studies; Journal for Critical Educational Policy Studies; Educational Studies; Journal of Teacher Education; Works & Days ve diğer birçok dergide yayınlandı.

Dr. Ross, akademik çalışmalarının yanı sıra eğitim ve sosyal konular üzerine gazete ve dergilerde kapsamlı yazılar yazdı ve Kanada, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa'daki radyo ve televizyon yayınlarına katkıda bulundu. Eğitim aktivizmi, diyalog ve doğrudan eylem yoluyla demokratik bir toplum üzerinde çalışan bir eğitimciler, ebeveynler ve öğrenciler grubu olan The Rouge Forum'un oluşturulmasında önemli bir rol oynamayı içerir.

Dr. Ross, Institute for Critical Education Studies'in kurucu ortağı ve eş direktörüdür ve Enstitü'nün amiral gemisi, açık erişimli dergileri olan Critical Education and Workplace: A Journal for Academic Labor'un baş editörüdür.

Ayrıca 1997'den beri çevrimiçi olan ve Marksist gelenek içinde çalışan yazarların makalelerini, röportajlarını, şiirlerini ve incelemelerini yayınlayan açık erişimli, akran denetimli, disiplinler arası bir dergi olan Cultural Logic'in ortak editörüdür.

Eski bir ortaöğretim sosyal bilgiler (8 ila 12. sınıflar) ve Kuzey Carolina ve Georgia'da gündüz bakım öğretmeni olan Dr. Ross, 2004'te UBC'ye gelmeden önce Louisville Üniversitesi'nde Seçkin Üniversite Bilgini ve Öğretim ve Öğrenme Bölüm Başkanıydı. Ayrıca Albany'deki New York Eyalet Üniversitesi ve SUNY'deki Binghamton Üniversitesi'nde ders verdi.

Eğitim, Tarih Eğitimi, Cinsiyet, Cinsellik ve Eğitim
Yrd. Doç. Filiz KESER ASCHENBERGER University for Continuing Education Krems Avusturya
Yetişkin Eğitimi, Yükseköğretimde Uluslararasılaşma, Eğitim Politikası, Kapsayıcı Eğitim
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ Bir kuruma bağlı değildir Türkiye
Sınıf Eğitimi, İlköğretim, Türkçe Eğitimi
Prof. Dr. Hasan KAYA ERCİYES ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Fizik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, Malzeme Fiziği, Yoğun Maddenin Yapısal Özellikleri
Prof. Dr. Hayati AKYOL GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Sınıf Eğitimi, Türkçe Eğitimi
Prof. Dr. İsa KORKMAZ Bir kuruma bağlı değildir Türkiye
Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Program Geliştirme, Değerler Eğitimi, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR Kırşehir Ahievran Üniversitesi Türkiye

Eğitim programları ve öğretmen yetistirme.

Eğitim Programları ve Öğretim
Doç. Dr. Merve MÜLDÜR SULEYMAN DEMIREL UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION Türkiye
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Mesut TÜRK AMASYA ÜNİVERSİTESİ, AMASYA TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU Türkiye
Eğitim, Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem
Eğitim, Temel Eğitim, Sınıf Eğitimi, Temel Eğitim (Diğer)
Prof. Dr. Remzi KILIÇ Erciyes Üniversitesi Türkiye
Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Doç. Dr. Gökhan UYANIK KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Ekolojik Uygulamalar, Temel Eğitim, Sınıf Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Prof. Dr. Süleyman İNAN PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ Türkiye

Prof. Dr. SÜLEYMAN İNAN
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü’nde öğretim üyesidir. Akademik kariyeri sürecinde Marmara, Ege, Pamukkale ve Süleyman Demirel Üniversitelerinden dersler aldı. 2013’te Türkiye Cumhuriyeti Tarihi bilim dalında profesör oldu. Aynı yıl, kısa bir süre YÖK bursuyla İngiltere’de misafir araştırmacı olarak bulundu. Bilimsel ve kamu yararı gözeten bazı projelerin içinde yer aldı. Bunlardan yürütücülüğünü üstlendiği bir bilim okulu projesi olan KÜBİY (Küçük Bilim İnsanları Yetişiyor) TÜBİTAK etiketi aldı.  “Adnan Menderes Müzesi”nin akademik danışmanlığını yaptı.
Disiplinler arası çalışmayı seven ve kendisini daha çok bir sosyal bilimci olarak gören İnan’ın çalışma alanı çoğunlukla tarih, siyaset ve eğitim üçgeninde gezindi. Adnan Menderes (Liberte Yay.), Necip Ali Küçüka (Atatürk Araştırma Merkezi Yay.) ve İsmet İnönü’nün (Türkiye’nin 1950’li Yılları ve Türkiye’nin 1960’lı Yılları kitabı içinde, İletişim Yay.) biyografilerini yazdı. Yakın Dönem Türk Politik Tarihi (Anı Yay.), İnkılap Dersleri (Kafka Kitabevi Yay.), Sosyal Bilgiler Eğitimine Giriş (Anı Yay.), Popüler Tarih Sözlüğü (Adres Yay.), Siyaset Okuryazarlığı (Yeni İnsan Yay.), Epigram (Liman Yayınları) kitaplarının hem editörlüğünü hem de yazarlığını yaptı.

  Middle Eastern Studies, History Studies, Türkiye Günlüğü, New Perspectives on Turkey, Bilgi&Bellek gibi dergilerde yayımlanmış makaleleri bulunmaktadır.

Çocuk ve gençlere yönelik bir eğitim materyali iddiasıyla çıkan Genç Bilgi: Siyaset (Doğan Egmont) kitabının yazarı olan İnan, SOs+a kısa adıyla siyaset okuryazarlığı üzerine seminer ve atölye eğitimlerini, geliştirdiği 4 modül (Çocuk-Öğretmen-Yetişkin ve Akademisyenler) üzerinden sürdürmeye devam ediyor. Ayrıca (www.siyasetokuryazarlik.com.tr) sitesinin kurucusu ve yöneticisidir.

Tarih Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Siyaset Bilimi, Türk Siyasal Hayatı, Vatandaşlık, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Sosyal Bilimlerin Tarihi
Prof. Dr. Seyit ATEŞ GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye Web
Eğitim, Temel Eğitim
Prof. Dr. Tuncay AYAS SAKARYA UNIVERSITY Türkiye Web
Eğitim, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer)
Eğitim Programları ve Öğretim, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Prof. Dr. Yücel KABAPINAR Marmara Üniversitesi Türkiye

1988 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliğinden mezun; aynı üniversitenin İnkılap Tarihi Enstitüsünden "Öğretim Programı ve Ders Kitapları Açısından Türkiye'deki Tarih Öğretimi" adlı tez ile mezun oldu. 1995-1999 yılları arasında YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi çerçevesinde Leeds Üniversitesinde EdD doktora programına devam etti ve "A Comparison Between English and Turkish History Textbooks: Design, Construction and Usability Issues adlı teziyle mezun oldu. Çalışma alanları; kanıt temelli öğrenme, empati, ders kitapları, öğrenme kuramları/yöntemleri, eylem araştırmasıdır.

Sosyal Bilimlerde ve Eğitimde Bilgi İşleme, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Tarih Eğitimi
Doç. Dr. Zeynep ÖLÇÜ DİNÇER HAKKARİ ÜNİVERSİTESİ, HAKKARİ EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
İlk doktora çalışmasını Orta Doğu Teknik Üniversitesinde İngiliz Dili Eğitimi üzerine tamamlayan Zeynep ÖLÇÜ DİNÇER bu alanda doçentlik unvanına sahiptir. İkinci doktorasını Erciyes Üniversitesinde Türk Dili alanında tamamlamış  ve tarihi metinlerde (Hamzanameler) kullanılan nezaket(sizlik) yöntemlerini diyalog ve etkileşim bağlamında incelemiştir. Öğretmen eğitimi, dil edinimi, etkileşim analizi ve nezaket(sizlik) üzerine akademik çalışmaları bulunmaktadır. 2020 yılından bu yana Hakkâri Üniversitesinde çalışmakta ve 2023 yılından bu yana Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkanlığı görevini yürütmektedir. 
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Edinimi, Tarihsel, Karşılaştırmalı ve Biçimsel Dilbilim
Prof. Dr. Oktay BEKTAŞ Erciyes Üniversitesi Türkiye
Kimya Eğitimi

Danışma Kurulu

Doç. Dr. Ela Ayşe KÖKSAL NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Fen Bilgisi Eğitimi
Doç. Dr. Hafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Fen Bilgisi Eğitimi

Hatice Çillar Sagnak, Yozgat Bozok Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü'nde Dr. Öğr. Üyesi olarak görev yapmakta ve Eğitim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Araştırma Grubu'nu yönetmektedir. Araştırma odağı öğretmen eğitiminde teknoloji, hizmet öncesi öğretmen eğitimi, program geliştirme ve program değerlendirmedir. Ayrıca yükseköğretim kurumlarındaki öğretim üyelerinin teknoloji entegrasyon davranışlarını incelemektedir. Dr. Cilsalar Sagnak, Erciyes Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü'nden lisans, Erciyes Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü'nden yüksek lisans ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü'nden doktora derecesine sahiptir.

Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Program Değerlendirme, Öğretim Teknolojileri, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Prof. Dr. Hüseyin AKKUŞ GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye Web
Kimya Eğitimi
Prof. Dr. İsmail ÇAKIR ANKARA SOSYAL BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Dilbilim, Eğitim
Dr. Mustafa KARNAS KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Doç. Dr. Merve MÜLDÜR SULEYMAN DEMIREL UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION Türkiye
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Doç. Dr. Mustafa ULUTAŞ UŞAK ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Türkçe Eğitimi
Doç. Dr. Oktay KIZKAPAN NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye Web
Oktay Kızkapan, PhD, is an associate professor in the field of science education. He currently works at Nevşehir Hacı Bektaş Veli University, Turkey. He received his bachelor’s degree from Middle East Technical University in 2012 and master’s and doctorate degrees from Erciyes University in the field of science education in 2015 and 2019, respectively. He has conducted various studies in the fields of teaching methods in science education and teacher education. He teaches research methods and instructional technology courses to pre-service teachers from different departments. He has published widely in national and international journals on science education and teacher education as well as gifted education.
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi
Son Güncelleme Zamanı: 30.10.2024 11:42:12

ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Map             erihplus.png