Dergi Kurulları

Editor-in-Chief

Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK Bayburt Üniversitesi Türkiye
Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Seraceddin Levent ZORLUOĞLU Süleyman Demirel Üniversitesi Türkiye
Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, Görme Engelli Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Fatih DEMİR Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Türkiye
Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Program Tasarımı, Öğretim Kuramları, Öğretim Tasarımı, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Eğitim Felsefesi, Eğitim Sosyolojisi

Associate Editors

Doç. Dr. İsmail SARİKAYA BAYBURT ÜNİVERSİTESİ, BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye

2005 yılında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği programına yerleşti. 2009 yılında fakülteyi bitirip Ağrı/Eleşkirt/Yanıkdere İlkokuluna sınıf öğretmeni olarak atandı. 2012’de Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Eğitimi yüksek lisans programından mezun oldu. Bu arada Millî Eğitim Bakanlığına bağlı farklı ilkokullarda sınıf öğretmenliği ve idarecilik görevlerinde bulundu. 2015 yılında Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında araştırma görevlisi oldu. Aynı yıl Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Eğitimi Bilim Dalında doktoraya başladı. 2019 yılında doktora eğitimini tamamlayıp Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında doktor öğretim üyesi olarak çalışmaya başladı. 2022 yılında Temel Eğitim İlkokuma Yazma ve Türkçe Eğitimi alanında doçentlik unvanı almaya hak kazandı. Öğretmen yetiştirme, yazma eğitimi, öz-düzenleme, öğretmen öz-yeterliği gibi konular üzerine farklı akademik çalışmaları bulunmaktadır. Halen Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğretim üyesidir.

Sınıf Eğitimi, İlköğretim
Doç. Dr. Mustafa GÜLER TRABZON ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Matematik Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ÖZGÖL AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Kariyer Danışmanlığı, Okul Psikolojik Danışmanlığı

Editör Kurulu

Prof. Dr. Cengiz ŞENGÜL Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Türkiye
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon, Türk Halk Müziğinde Yorumculuk
Prof. Dr. Derya ARSLAN ÖZER University of Mehmet Akif Ersoy Türkiye

https://per.mehmetakif.edu.tr/genel.aspx

Eğitim, Sınıf Eğitimi
Prof. Dr. Gönül SAKIZ Marmara University Türkiye
Eğitim
Prof. Dr. Gül KALELİ YILMAZ ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitim
Prof. Dr. Hasan KAYA Erciyes Üniversitesi Türkiye
Fizik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, Malzeme Fiziği, Yoğun Maddenin Yapısal Özellikleri
Prof. Dr. Mehmet BEKDEMİR ERZINCAN UNIVERSITY Türkiye

Prof. Dr. Mehmet BEKDEMİR
2001 yılında Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik Eğitimi Anabilim dalında Doktorasını tamamladı. 1994-1995 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığında Matematik öğretmeni olarak görev yaptı. 2012-2013 ve 2016-2017 öğretim yıllarında Ohio State Üniversitesinde Matematik Eğitimi alanında misafir öğretim üyesi olarak araştırmalarda bulundu. 2017’de Profesör olan Bekdemir, halen Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Yürütücü rolünden eğitmen rolüne kadar birçok TUBİTAK projelerinde görev almıştır. Matematik Eğitimi alanında matematik kaygısı, kavramsal ve işlemsel bilgi ve matematiksel modelleme konularında birçok akademik çalışmaları bulunmaktadır. Lisans ve lisans üstü düzeylerinde İstatistik ve eğitim alanında uygulamalarıyla ilgi dersler vermektedir. 

Matematik Eğitimi
Prof. Dr. Menekşe Seden TAPAN BROUTIN Bursa Uludağ Üniversitesi Türkiye
Matematik Eğitimi
Prof. Mevlüt GÜNDÜZ Süleyman Demirel University Türkiye
Temel Eğitim
Prof. Dr. Mustafa SÖZBİLİR ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ Türkiye

Genelde fen eğitimi, özelde ise kimya eğitimi alanında çalışıyorum. Ağırlıklı olarak araştırma yöntemleri ve alan eğitimi konularında değişik dersler vermekteyim. Araştırma ilgi alanlarım arasında aşağıdaki genel konu başlıkları yer almaktadır:
• Fen Eğitiminde Araştırma-Uygulama Boşluğu: Özellikle öğretmenlerin fen eğitimi araştırmalarını takip etme, anlama ve uygulamaya yansıtabilme durumları ile eğitim araştırmalarına karşı tutumlarının belirlenmesi.
• Kavram Öğrenimi: Özellikle üniversite düzeyinde öğrencilerin temel kimya ve bazı termodinamik kavramlarını öğrenme düzeyleri ve sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi.
• Yaşam Temelli (Context-based) Öğretim: Yaşam temelli öğretimin yenilenen ortaöğretim kimya programlarında uygulanabilir uygun materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Probleme Dayalı Öğretim (PDÖ): PDÖ nün kimyanın değişik konularına uygulanmasına yönelik materyal geliştirme ve etkinliklerinin değerlendirilmesi konularındaki çalışmalar.
• Öğretim Programı Çalışmaları: İlköğretim Fen Bilimleri ve Ortaöğretim Kimya Öğretim programlarının uygulama sürecinde incelenmesi ve değerlendirilmesi üzerine çalışmalar.
• İçerik Analizi Çalışmaları: Fen ve matematik eğitimi araştırmalarındaki güncel eğilimler üzerine yapılan tematik ve betimsel içerik analizi çalışmaları.
• Özel Eğitim Çalışmaları: Görme engellilere fen ve kimya öğretimi üzerine çalışmalar.
Uluslararası ölçekte faaliyet gösteren ve bilimsel bir sivil toplum kuruluşu olan IUPAC (International Union of Pure and Applied Chemistry - www.iupac.org) ta 2008-2015 yılları arasında Kimya Eğitimi Komitesi (Committee on Chemistry Education) yürütme kurulu üyeliği ve 2016-2017 döneminde ise ilgili komitenin başkanlığını yaptım. Halen aynı komitede 2018 yılından bu yana ülke temsilcisi olarak görev yapmaktayım.
Ülkemizde ve yurtdışında fen ve kimya eğitimi alanında faaliyet gösteren bilimsel içerikli sivil toplum kuruluşlarına üyeliğim devam etmekte olup değişik dönemlerde ilgili kuruluşlarda yönetim kurulu üyeliği ve çeşitli yönetim görevlerinde de de yer aldım. 

Kimya Eğitimi
Prof. Dr. Oktay AKBAŞ GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Eğitim Programları ve Öğretim, Hayat Boyu Öğrenme, Değer Felsefesi
Prof. Dr. Pedro TADEU Superior School of Education, Communication and Sport - CI&DEI - Polytechnic of Guarda Portekiz

Professor in the field of Mathematics Education at Polytechnic of Guarda (IPG);
Post-Doc in Problem-solving Skills at Kindergarten (Institute of Education, Faculty of Education, Sakarya University, Turkey);
PhD in Science and Technology - specialization in Didactical Mathematics (UTAD University, Vila-Real);
Master's degree in Mathematics Education ( UBI University - Covilhã);
Degree in Mathematics Education (Faculty of Education, Coimbra University);
Coordinator of Center for Studies in Education and Innovation (CI&DEI - Guarda Section - https://www.ipv.pt/cidei/coord.htm) from December 2018;
Dean of HEI - School of Education, Communication and Sport, Polytechnic of Guarda, from 12/01/2015 until 14/01/2019;
Member of the Executive Commission of CEI - (Centro de Estudos Ibéricos - http://www.cei.pt/cei/estrutura.htm) from 12/01/2015 until 14/01/2019;
Member of the board of UDI (Research Unit for Inland Development - http://www.ipg.pt/udi/) from 02/2012 until 12/2014;
Develops research in mathematics education, ICT, multicultural education, pre-school and primary school education, and inclusion and innovation.
Has several scientific publications and designed activities with different HEI from Spain, Italy, Greece, Turkey, Sweden, Ireland, Denmark, Lithuania, Latvia, Romania, Czech Republic, Hungary, Belgium, Germany, Albania, Uzbekistan, Chile, Brazil, Colombia, Mexico, Costa Rica, Peru among others
He is an evaluator for ERASMUS+ Portuguese Agency and European COST projects.

Uygulamalı Bilgi İşleme, Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, İlköğretim, Matematik Eğitimi, İstatistik

1971 Trabzon’da doğdu.
1995 yılında KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim–İş Öğretmenliği Programından mezun oldu.
2000 yılında KTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsünde Yüksek Lisans Eğitimini tamamladı.
1995-2002 yılları arasında KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim–İş Öğretmenliği Programında Araştırma Görevlisi olarak görev yaptı.
2003 yılı itibariyle 2547 sayılı Yüksek Öğrenim Kanununun 35. maddesi uyarınca Doktora Eğitimi için Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne atandı ve Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalında görevlendirildi.
2009 yılında Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalında doktora eğitimini tamamladı.
2010 yılında K.T.Ü. Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüne geri dönerek bu
Bölümde Yrd. Doç. Dr. olarak göreve başladı.
2015 yılında Doçent oldu.
2016-2020 yılları arasında dönem dönem bölüm başkanlığı, Anabilim Dalı Başkanlığı ve Enstitü müdür yardımcılığı görevlerinde bulundu.
2020 yılında Profesör oldu.
2020 yılında TRÜ Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekanlığına vekâleten atandı.
2021 yılında TRÜ Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekanlığına asaleten atanmış olup halen bu görevini sürdürmektedir.
Sanatçı biri yurt dışı olmak üzere oniki kişisel sergi açmış olup birçok fuar, festival ve ulusal ve uluslararası karma sergiye katılmıştır ve dört ayrı yarışmada da ödülleri bulunmaktadır.

Güzel Sanatlar Eğitimi, Güzel Sanatlar
Prof. Dr. Sabri SİDEKLİ Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Türkiye
Eğitim, Sınıf Eğitimi, İlköğretim
Prof. Dr. Spyridon-georgios SOULİS Bir kuruma bağlı değildir Yunanistan
Kapsayıcı Eğitim
Prof. Dr. Zaleha ISMAIL Bir kuruma bağlı değildir Malezya
Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Abdulhamit KARADEMİR MUS ALPARSLAN UNIVERSITY Türkiye
Okul Öncesi Eğitim
Doç. Dr. Elif KILIÇOĞLU Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Türkiye
Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Emrullah ERDEM Bir kuruma bağlı değildir Türkiye
Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Ercan ÖZDEMİR RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Melihan ÜNLÜ AKSARAY UNIVERSITY Türkiye
Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Mustafa DEMİR Bayburt Üniversitesi Türkiye
Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim
Doç. Dr. Selçuk ARIK TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ Türkiye

1984 yılında Ankara’da doğmuştur. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da Talat Paşa ve Ahmet Yesevi İlköğretim okullarında tamamlamıştır. Lise öğrenimini Ankara Atatürk Lisesi’nde tamamlamıştır. Lisans eğitimini 2007 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda tamamlamıştır. Yüksek lisans ve Doktora eğitimlerini de Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı’nda tamamlamıştır. Yüksek Lisans eğitiminde “Geniş Etkili Güncel Konuların Bilimin Doğası Anlayışı Üzerine Etkisini” araştırırken, doktora eğitiminde “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı ve Aktif Öğrenme Yöntemlerinin Çevre Eğitimi Üzerine Etkisinin Sistematik İncelemesi ve Meta-Analizi” başlıklı doktora çalışmasını TÜBİTAK bursiyeri olarak tamamlamıştır. Ayrıca 2016 yılında Anadolu Üniversitesi Felsefe bölümünden mezun olmuştur. 2009 yılında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nde araştırma görevlisi olarak görevine başlamıştır. Bu süreçte, fen öğretimi laboratuvar uygulamaları I-II, fen ve teknoloji laboratuvar uygulamaları I-II, genel kimya laboratuvar uygulamaları I-II, genel biyoloji laboratuvar uygulamaları I-II ve genel fizik laboratuvar uygulamaları I-II derslerine asistanlık yapmıştır. 2018-2023 yılları arasında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında doktor öğretim olarak devam etmiştir. Bu süreçte fen bilgisi öğretmenliği, matematik öğretmenliği, okul öncesi öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği ana bilim dallarında çeşitli dersler vermiştir. Aynı zamanda Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Bölüm Başkan Yardımcılığı, Uzaktan Eğitim Merkezi Müdür Yardımcılığı, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanlığı, Farabi Koordinatörlüğü ve Bologna Koordinatörlüğü gibi çeşitli idari görevlerde bulunmuştur. 2023 yılında doçentlik unvanını almıştır. Halen fen bilgisi eğitimi alanında lisans ve lisansüstü seviyede derslere devam etmektedir. Çevre sorunları, çevre kirliliği, sürdürülebilirlik, sürdürülebilir çevre eğitimi, küresel iklim değişikliği, basit makineler, benlik saygısı, üstbiliş, STEAM, STEM, yeni çevresel paradigma, fen ve teknoloji dersi öğretim programları ve fen öğretimi laboratuvar uygulamaları gibi çeşitli konularda uluslararası ve ulusal makaleleri, kitapları ve bildirileri bulunmaktadır. Ayrıca biri uluslararası projede araştırmacı olmak üzere, iki defa TÜBİTAK 4004 doğa eğitimi projesinde, bir defa TÜBİTAK 4005 öğretmen eğitimi projesinde ve MEB iş birliği ile hazırlanan HAMİ projesinde uzman olarak görev yapmıştır. Halen Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında görevine devam etmektedir.

Eğitim, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Fizik Eğitimi, Kimya Eğitimi, Biyoloji Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, STEM Eğitimi
Doç. Dr. Sevim SEVGİ ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Eğitim, Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Suphi Önder BÜTÜNER YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Yusuf ERGEN KAHRAMANMARAS SUTCU IMAM UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION, DEPARTMENT OF BASIC EDUCATION, PRIMARY SCHOOL EDUCATION - CLASSROOM TEACHING - PRIMARY EDUCATION PR. (%25 SCHOLARSHIP) Türkiye
Matematik Eğitimi
Doç. Dr. Yusuf ÖZGÜL CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem, Müzik Eğitimi
Doç. Dr. Zülfiye ZEYBEK ŞİMŞEK Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Türkiye
Eğitim, Matematik Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Celal BOYRAZ Bayburt Üniversitesi Türkiye
Eğitim, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Sınıf Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Çocuklar için Felsefe
Dr. Öğr. Üyesi Ceren ÇEVİK KANSU ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitim, Sınıf Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ALTAYLI ÖZGÜL CUMHURIYET UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION Türkiye
Matematik Eğitimi

Language Editors

Arş. Gör. Samet Çağrı KIZKAPAN Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Türkiye
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce
Yüksek Lisans Diyar AKGÜN SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Bilgi Sistemleri Felsefesi, Araştırma Yöntemleri ve Teori, Çeviri ve Yorum Çalışmaları, Karşılaştırmalı Dil Çalışmaları, Çeviribilim, Dil Edinimi, Genç Yetişkin Edebiyatı, Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer), Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi

Layout Editors

Arş. Gör. Cem KURDAL BAYBURT ÜNİVERSİTESİ, BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye

2013 yılında İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesinden mezun olup, Milli Eğitim Bakanlığında göreve başlamıştır. Şu an Bayburt Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır. 

Matematik Eğitimi
Arş. Gör. Fikrinaz Damla AKBABA Bayburt Üniversitesi Türkiye
Eğitim, Okul Öncesi Eğitim
Arş. Gör. Nazmiye AKYAZI Amasya Üniversitesi Türkiye

2013 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programından mezun oldum. 2019 yılında Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik Eğitimi programında yüksek lisansımı tamamlayıp 2021 yılında aynı programda doktora eğitimime başladım. 2014-2022 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığında matematik öğretmeni olarak görev yaptım. 2023 yılından itibaren Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak görev yapmaktayım.

Matematik Eğitimi
Doktora Özge KOCA HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ Türkiye
Okul Öncesi Eğitim
Son Güncelleme Zamanı: 27.01.2025 18:31:11

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License .